Wijkraad Kralingen (formeel)

maandag 3 oktober 2022

Pro Rege, Oudedijk 113, zaal 7

L.A. van Overdam

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 3-10-2022 tot 12.00 uur per mail doorgeven aan gebiedkralingencrooswijk@rotterdam.nl

Inspreekrecht bewoners
    Ter besluitvorming: (20.10 - 20.15)

Conform

Er is nog geen contact met Pro Rege. Joey en Liesbeth leggen contact met wijkmanager voor de ontwikkelingen.

Conform

• Mariëlle heeft aangeboden dat je haar kan bellen over andere zaken of verdiepend gesprek.
    • Vraag Friso of er nog studentenwoningen worden gerealiseerd.
    • ACTIE: Mariëlle vraagt het na en brengt Friso in contact met iemand die hier meer van weet.
    • Mariëlle vraagt of de wijkraad mee wil denken over de leefbaarheid van de Vlinderbuurt. Zij komt hier op terug.
    • M.b.t. de vraag van bewoner over de huizen in de Nieuwe Plantage, geeft Marielle aan dat het voor het einde van het jaar wordt geregeld. De plint wordt bewoonbaar.

Conform

• Hetty en Sonja nodigen de wijkraad uit om ook eens aan te sluiten bij hen aan tafel. Struisenburg is niet voldoende onder de aandacht van de gemeente.
    • ACTIE: Buurt Bestuurt levert een A4tje aan met grootste punten voor het wijkakkoord.
    • ACTIE: John sluit aan bij de eerstvolgende vergadering.

Ellen de Bruijn beleidsmedewerker
    Monumenten en Cultuurhistorie geeft een presentatie over de Cultuurhistorische verkenning van Kralingen.

Conform

• Ellen geeft aan dat er een advies kan worden meegegeven door de wijkraad. Dit gaat dan samen met de stukken naar Wethouder Kasmi.
    • Ook kan de wijkraad hier meer publiciteit aan geven, mochten ze dat willen.
    • Cultuurhistorische geschiedenis ook opnemen in het wijkakkoord.
    • ACTIE: Ellen stuurt filmpje door wat ze in Zuid hebben gemaakt. En ook delen met Buurt Bestuurt.
    • Ook komen ze nog terug met het onderwerp beschermde gebouwen en aangepaste bestemmingsplannen.

Conform

Evaluatie mbt nieuwe bewonersinitiatieven loopt. Bevindingen gaan november naar raad. Wordt aan gewerkt.

Ter kennisname:

• Incident straat Liesbeth. Friso en Liesbeth zijn in gesprek met bewoners en houden de wijkraad op de hoogte.

ACTIE: Buurt Bestuurt neemt ook contact op over evenementen in Struisenburg.

Standpuntbepaling wijkraad, strategie en proces

Conform

• Wijkraad wacht de sessie van aanstaande donderdag af.
    • ACTIE: Roxanne plant een extra sessie in om dit onderwerp te bespreken. Zij nodigt ook BKO en Ben hiervoor uit.
    • Daarna kan de wijkraad met elkaar in gesprek om een standpunt te bepalen en verdere stappen te nemen.