Wijkraad Entrepot-Noordereiland (formeel)

Formele bijeenkomst wijkraad Entrepot-Noordereiland

maandag 26 februari 2024

Wijkhub EN, Stoomtramweg 110, 3071 ZH, Rotterdam

Jean-Paul Andela (externe voorzitter)

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 26 februari 2024 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedfeijenoord@rotterdam.nl.

Agenda documenten

Aanwezigen:
    Jean-Paul Andela (externe voorzitter)
    Wijkraadsleden: Desiree Scheid, Fatima Zahra Afquir, Thomas Verhoeven, Jan-Philip van Mourik en Theo Peeterman, Soeniel Bahadoer (wijkmanager) en Touraj Ghadimkhani (wijkraadcoördinator).
    Afwezig met kennisgeving : Wijkraadslid Willem van Randwijk

Ongewijzigd vastgestled.

Dhr. E. Tuncer (winkelier) overlast van de winkelwagens Supermarkt Lidl!
    Dhr. E. Tuncer heeft zijn verhaal toegelicht dat hij al geruime tijd last heeft van los geparkeerde winkelwagentjes van de supermarkt LIdl en ondanks al zijn pogingen heeft het geen resultaat opgeleverd. Hij heeft hierbij ook de fotocollage die al naar der wijkraad waren verzonden aan de aanwezige laten zien hoe deze winkelwagentjes kris kras en onbeheerd voor zijn onderneming worden losgelaten!  Toen is besloten om dit signaal door de wijkmanager en wijkraadcoördinator zal opgepakt worden. Vervolgens wordt hij over de resultaten hiervan op de hoogte gesteld.

Tijdens het agendapunt betreffende mededelingen van de openbare vergadering van 26 februari 2024 van de wijkraad Entrepot-Noordereiland, waarbij vijf wijkraadsleden aanwezig waren, heeft wijkraadslid Desiree Scheid het volgende bekendgemaakt:

Wij, Desiree Scheid en Fatima Zahra Afquir, wensen bij deze openbare vergadering niet aanwezig te zijn, gezien het feit dat het wijkraadslid Jan-Philip van Mourik eveneens aanwezig is, een persoon jegens wie wij eerder het vertrouwen en de samenwerking hebben beëindigd. Daarom besluiten wij ons terug te trekken uit deze vergadering zolang deze omstandigheid voortduurt.

Naar aanleiding hiervan heeft de technisch voorzitter de vergadering geschorst. Tijdens de schorsing hebben twee andere wijkraadsleden, Thomas Verhoeven en Theo Peeterman, kenbaar gemaakt dat zij uit solidariteit met hun twee collega's, Desiree Scheid en Fatima Zahra Afquir, ook de vergadering verlaten. Om deze reden heeft de technisch voorzitter de vergadering beëindigd en zijn excuses aangeboden voor de ontstane situatie.

Wijkraadslid dhr. Samet Alici, Wijkraadcoördinator Touraj Ghadimkhani

Brochure/boekjes wijkvisie Entrepot-Noordereiland - Thomas Verhoeven