Gebiedscommissie Hoek van Holland

Openbare digitale Themavergadering Gebiedscommissie Hoek van Holland

donderdag 3 februari 2022

DIGITAAL VIA MS TEAMS

- Nieuw tijdelijk perron Station Haven (door Ruud Langeveld en Peer Cox)
    De komende maanden moet Metro aan Zee gekoppeld worden aan de Hoekse Lijn (metrolijn B). De projectorganisatie Metro aan Zee wil tijdens dit werk wel zo veel als mogelijk de reizigers van en naar Hoek van Holland brengen. Daarom is ten oosten van het huidige station Haven een tijdelijk perron aangelegd. Binnenkort, volgens de huidige inzichten 21 februari, gaat dit tijdelijke perron in gebruik. Reizigers moeten wel rekening houden met langere looproute van en naar de metro.
    Ruud Langeveld (Omgevingsmanager Metro aan Zee) geeft een toelichting op de fasering van de werkzaamheden rond het nieuwe tijdelijke perron en de koppeling van het spoor van de verlenging op de Hoekse lijn. Tessa Dronzek (RET Medewerker Marketing & Communicatie) geeft een toelichting op de Reizigersinformatie.
    - Ontwikkelingen Loswal De Bonnen (door Peter Oosterloo)
    De gemeente Rotterdam en stichting “Loswal de Bonnen” zijn in gesprek over de ontwikkeling van een nieuw bedrijventerrein voor agrologistiek. Het gaat om het oude zanddepot aan de N223. Stichting Loswal de Bonnen is een fonds dat goede doelen en ontwikkelingen in de regio ondersteunt. U wordt bijgepraat over de laatste ontwikkelingen.