Wijkraad Heijplaat (formeel)

donderdag 1 december 2022

De Huiskamer 2.0, Heysekade 1 in Heijplaat

Jeffrey Kruis

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 30 november 12.00 uur per mail doorgeven via r.kors@rotterdam.nl.
Na de sluiting van de openbare bijeenkomst zal de wijkraad in beslotenheid verder vergaderen.

Afwezig zijn Mariska Oostveen en Jo Dohmen

Vastgesteld

Bewoner: Wat kan de wijkraad ikv klimaatneutraal maken woningen op Heijplaat?
    WR: op 12 januari a.s. gaat de wijkraad in gesprek met Woonbron
    Tevens is dit item in het Wijkakkoord opgenomen.

Bewoner: Optimalisering busroute
    WR: komt op de agenda van Themagroep Mobiliteit en wordt besproken met de cluster SO

Bewoner geeft nog een reactie op het antwoord van de wethouder op de petitie betreffende IP Oude Dorp.

Bijgaand treft u de concept wijkvisie Heijplaat 2023-2026 en het concept jaaractieplan 2023.
    De visie, samen met het jaaractieplan vormt het wijkakkoord. Dit zal in het eerste kwartaal 2023 worden
    vastgesteld. Er is nog ruimte om de wijkvisie de aankomende maanden aan te scherpen en de ontbrekende informatie toe te voegen.
    Vanaf begin december zal door de verschillende clusters worden “gerekend” om te bepalen wat er wel en niet uitgevoerd kan worden.
    Dit doen zij voor alle wijk- en jaarplannen om een totaaloverzicht te krijgen. De uitkomst hiervan zal vervolgens
    worden voorgelegd aan het college van burgemeester en wethouders en de gemeenteraad.

Versie 1 december vastgesteld met een aanpassing betreffende de pilot vervoer over water.

Geen acties n.a.v.