Wijkraad Heijplaat (formeel)

donderdag 16 juni 2022

Heysekade 1, Heijplaat

Jeffrey Kruis

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 15 juni 2022 12.00 uur per mail doorgeven via r.kors@rotterdam.nl.

Jeffrey deelt in de bijeenkomst de ervaring van de Zuiderparkdagen. Bewoners hebben ideeën in de ideeën-bus gestopt. Dit wordt nog gedeeld
    Voorstel is om bij een evenement ook een stalletje van de Wijkraad te organiseren.

Naar aanleiding van het bezoek aan N+P stuurt Mariska verslag van het vliegenteam naar de wijkraadleden.

Geen sprekers

De besluitenlijst van de bijeenkomst van 19 mei jl. is door de wijkraad vastgesteld.

De volgende leden van de wijkraad sluiten aan bij de kennismaking met WMO Radar op 5 juli a.s.: Jeffrey Kruis, Lysandra Thomas en Jo Dohmen

Vanwege het ontbreken aan de ervaring met het nieuwe systeem bewonersinitiatieven besluit de wijkraad niet aan te sluiten bij het bezwaar. de zorg wordt gedeeld en de evaluatie wordt gevolgd.

De wijkraad besluit geen afvaardiging te sturen. Er wordt gezorgd voor een passend boeket.

Jeffrey deelt een blije reactie van een bewoner n.a.v. het interview in NRC.

Steve: Onderzoek metropoolregio Rotterdam en Den Haag (MRDH) betreffende bereikbaarheid openbaar vervoer.  Constatering de aantrekkelijkheid campus neemt af.
    Actie: 23 juni met Wijplaat / werkgroep bespreken

Jo: de helft van de Alcorstraat heeft een brief ontvangen dat het een woonerf wordt. Jo stuurt de brief door.