Wijkraad Hillesluis (formeel)

dinsdag 9 juli 2024

Adriaan Nimantsstraat 34/40, 3074 NG Rotterdam

Bilal Saidi

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 9-7- 2024 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedfeijenoord@rotterdam.nl.

Agenda documenten

Tijdens de bijeenkomst kunnen er foto's gemaakt worden die op social media geplaatst worden.
    Indien u daar bezwaar tegen heeft horen wij het graag.

Agenda is vastgesteld

Tijdens dit onderdeel van de agenda kunnen inwoners van de wijk en andere belanghebbenden het woord nemen. Vooraf aangemelde insprekers worden op de agenda vermeld.

• Dhr. Din
      Koningsdag moet op een andere manier georganiseerd worden. Bewoners zijn niet tevreden, omdat het op andere plaatsen veel beter wordt gevierd. Het evenement kost veel geld en dit jaar is er geen subsidie beschikbaar. Daarnaast is de veiligheid een belangrijk knelpunt.
    • Dhr Deniz
      Wat is er meegenomen in de schouw die de wijkraad heeft georganiseerd?
    • Dhr Mike
      Wat is de huidige stand van zaken rondom Speelboerderij Odilia? Er is aanvullend budget gevonden voor dit jaar. Momenteel zijn er gesprekken gaande tussen het bestuur en de gemeente.

Onder dit onderdeel van de agenda vallen voorstellen waar de wijkraad een besluit over moet nemen. Een voorstel is akkoord - of vastgesteld - als de meerderheid van de aanwezige wijkraadsleden het ermee eens is. Sommige voorstellen hebben al voor de bijeenkomst een akkoord van de wijkraad en worden tijdens de bijeenkomst alleen nog bevestigd - dit zijn hamerstukken.

De wijkraad stelt tijdens dit agendapunt het overzicht van de genomen besluiten tijdens de vorige formele bijeenkomst vast.

Besluitenlijst d.d. 18 juni 2024 is vastgesteld

Ongevraagd advies is unaniem vastgesteld

Dit onderdeel van de agenda bevat punten waar de wijkraad over in gesprek wil of uitgebreider op in wil gaan.

Mobiliteit

• Toezegging voor een verkenning door een extern bureau omtrent parkeeroverlast.
    • De Feyenoordregeling is bekeken, waarbij niet alleen verkeersoverlast, maar ook andere vormen van overlast worden onderzocht.
    • In september is er een gesprek gepland met een externe projectleider en de wijkraad.
    • Niels probeert voor het nieuwe seizoen plaskruizen te verkrijgen.
    • Een parkeerzone wordt opnieuw onderzocht in samenwerking met BH&HS.

Stadsbeheer

• Gesprek met de Senior Teamleider.
    • Er is toegezegd dat handhavers hun ronde in Hillesluis beginnen en eindigen.
    • Zichtbare bekeuringen.
    • Overzicht van processen-verbaal wordt gedeeld met de wijk voor een goed beeld.

Dit onderdeel bevat agendapunten die maar kort worden benoemd tijdens de bijeenkomst of die op de agenda staan zodat inwoners van de wijk en andere belanghebbenden deze zelf kunnen bekijken.

De wijkraad Hillesluis besluit niet zelf over bewonersinitiatieven tot en met €2500, maar heeft dit mandaat aan de wijkmanager gegeven. Daarom staan aanvragen voor bewonersinitiatieven tot en met €2500 niet ter besluitvorming op de agenda. Bij dit agendapunt vindt u een overzicht van de goedgekeurde bewonersinitiatieven tot en met €2500 van de afgelopen maand.

• Feestelijke vrijdagochtenden aan de Hillevliet

• Ouderenontmoeting Breepleinkerk

• Creaclub Hillesluis

• Wijkfeest Hillesluis

• Upgraden Van Malsenstraat project 24.6

Een overzicht van alle uitgestuurde wijkraadsadviezen is te vinden op: Wijkraadadviezen RotterdamRaad - iBabs RIS

Reacties op de adviezen van de wijkraad Hillesluis die in de afgelopen maand zijn binnengekomen worden bijgevoegd bij dit agendapunt.

• Brief wethouder Simons, beantwoording ongevraagd advies Beheer en Leegstand Boulevard Zuid