Wijkraad Dijkzigt-Oude Westen (formeel)

maandag 8 juli 2024

Leeszaal West, Rijnhoutplein 3

Hennie van Schaik

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 8-7-2024 tot 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedcentrum@rotterdam.nl.

Aanwezig:
    Hennie van Schaik (plaatsvervangend voorzitter)
    Betty Hiwat
    Muzaffer Durmaz

Afwezig:
    Jim Pedd
    Annedebora van Kooij

Ook aanwezig: Paul Hulsebosch (wijkraadcoördinator)

Aantal bezoekers: geen

Vastgesteld conform

- Ter kennisname: brief wethouder Zeegers aan Wijkraden en Dorpsraden - Rotterdamparticipatie actieplan Geluid (zie bijlage).
    - Buurt-BBQ voor tienjarig bestaan Tuin de Bajonet donderdag 18 juli, 13:00 uur (Bajonetstraat 160). De wijkraad is welkom.
    - Wijkraadsleden Hiwat, Durmaz en van Schaik bezochten Mandfest op 5 juli
    - Wijkraadsleden Hiwat, Durmaz en van Schaik bezochten Keti Koti

Geen

Vastgesteld conform

- Aanvraag 24-1037 Zomeractiviteiten (€ 1000,-)
    - Aanvraag 24-1044 Live @! wijkpark Oude Westen (€ 725,-)

Besluiten

De wijkraad kent € 1000,- toe voor aanvraag 24-1037 Zomeractiviteiten

Aanwezige wijkraadsleden stemmen unaniem voor toekennen

De wijkraad kent € 725,- voor aanvraag 24-1044 Live @! wijkpark Oude Westen

De aanwezige leden van de wijkraad stemmen unaniem voor toekennen.
    De wijkraad merkt op dat het graag het logo van de wijkraad vermeld wil zien bij publicaties over het evenement.
    De wijkraad merkt bovendien op dat de vergoeding voor de in te huren DJ hoog is en dat de wijkraad daar bij een volgende aanvraag een lager bedrag voor toe zal kennen.

Er wordt momenteel gewerkt aan het Gerrit Sterkmandplein. Dit is een tijdelijke aanpassing. In 2025 wordt een definitief ontwerp gemaakt en aangelegd. De voorlopige aanpassing had al af moeten zijn, maar is door slecht weer nog niet af. De werkzaamheden zijn aan het einde van de huidige week klaar.
    - Wijkraadslid Hiwat meldt dat (het hout van) een basketbalbord nog kapot is en vraagt zich af of dit nog vervangen gaat worden.
    - Wijkraadslid Hiwat hoopt ook dat de twee voetbaldoelen nog geverfd worden. De verbleekte kleur van de borden detoneert nu erg met de nieuwe kleur van het plein.
    Hiwat gaat beide vragen stellen aan wijknetwerker Tom Warnik. Terugkoppeling via WhatsApp.

- De wijkraad merkt op dat de herhaalde aanslagen in de van Speykstraat steeds op dezelfde plek in de straat zijn.
    Er is onlangs een mobiele camera in dit deel van de straat geplaatst.
    De wijkraad wil hierover vragen stellen aan accounthouder Directie Veilig Maurits Janmaat.

- Van Schaik: er is onlangs een winkelruit ingegooid op de Nieuwe Binnenweg. Van Schaik wil hierover vragen stellen aan accounthouder Directie Veilig  Maurits Janmaat.
    - Van Schaik merkt op dat er (niet voor het eerst) geen bewoners zijn tijdens de openbare vergadering. De wijkraad concludeert dat een oproep via de Facebook-pagina van de wijkraad en die van WoW-Rotterdam met aankondiging van de openbare vergadering zou kunnen helpen (gebaseerd op ervaringen van andere wijkraden). Wijkraadslid Durmaz biedt aan dergelijke post te willen plaatsen. Post enkel plaatsen na afstemming met de voorzitter.

De voorzitter sluit de vergadering