Wijkraad Dijkzigt-Oude Westen (formeel)

maandag 17 juni 2024

Leeszaal West, Rijnhoutplein 3

Jim Pedd

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 17-6-2024 tot 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedcentrum@rotterdam.nl.

Aanwezig:
    Jim Pedd
    Muzaffer Durmaz
    Betty Hiwat
    Hennie van Schaik
    Annedebora van Kooij

Ook aanwezig:
    Jean Paul Andela (technisch voorzitter)
    Paul Hulsebosch (wijkraadcoördinator)

Aantal bezoekers: geen

Vastgesteld conform

- Participatie Rijnhoutplein
    Pedd: de informatiebijeenkomst van woensdag 19 juni is als participatie te beperkt.
    De wijkraad wil dit bespreken met wijknetwerker Tom Warnik.

- Armoedebestrijding in Rotterdam
    Van Kooij: is al eerder gedeeld met de wijkraad

Van Schaik:
    Bewoners van de Rochussenstraat merken op dat de herstelwerkzaamheden vanaf nr. 54 niet goed genoeg zijn uitgevoerd.
    De wijkraad wil dit bespreken met wijkmanager Ralf Bormans.

Durmaz:
    Bewoners van het Gerrit Sterkmanplein merken op dat het groen op het plein nog niet is teruggeplaatst.
    Hiwat: de huidige oplossing is een tijdelijke, de definitieve groenvoorziening wordt volgend jaar aangelegd. Hiwat deelt ontwerp en de wijkraad agendeert dit voor de openbare wijkraadvergadering van 8 juli.

Geen

- Pedd: verslag gesprek met Tim de Haan verwijderen.
    - Van Kooij: data komende vergaderingen
    Openbaar:
    - maandag 17 juni
    - maandag 8 juli
    Besloten:
    - maandag 01 juli
    - maandag 15 juli

Wijkraad gaat akkoord na doorvoeren van twee correcties

Aanvraag vanuit Little C voor Tuschinski-festival
    Aanvragers zijn niet aanwezig. Wijkraad nodigt aanvragers uit voor openbare vergadering van 8 juli.
    Van Kooij: in het registratiesysteem van OpzoomerMee kan de wijkraad de aanvragen voor bewonersinitiatieven uit Dijkzigt / Little C niet zien. Kan dat worden aangepast? Actie wijkraadcoördinator.

De wijkraad verzoekt het wijk-MT om een voortgangrapportage van het jaaractieplan 2024.
    De wijkraad nodigt het wijk-MT daarom uit voor een overleg in de eerste week van september (bij voorkeur maandag 2 september), nav. de versie van het JAP24 die door de gemeenteraad is vastgesteld. De wijkraad verzoekt daarbij om vooraf een voortgangsrapportage (statusupdate) over het JAP24 te ontvangen.
    Voorstel: start om 17:00 uur.
    Bespreekpunten: status toegekende en geweigerde acties, en rapportage voortgang JAP24. Verder: proces JAP25.

De wijkraad heeft op maandag 2 september een besloten vergadering waarbij wijkwethouder Zeegers aansluit.
    Bespreekpunten:
    - Procedure jaaractieplan

Pedd: in overleg met Bruce Rienstra, pastoor Paradijskerk, stel ik voor om de burgemeester uit te nodigen voor bezoek aan de wijk met uitzicht vanaf toren van de Paradijskerk.

Wijkraad gaat unaniem akkoord met tekstvoorstel

Wijkraadcoördinator dient het verzoek namens de wijkraad in.

De wijkraad kiest Jim Pedd tot voorzitter

Besluit unaniem