Wijkraad Bloemhof (formeel)

woensdag 17 augustus 2022

Speeltuin de Driehoek, Heer Danielstraat 55 in Rotterdam

Marco van Lent

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 17 augustus 2022 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedfeijenoord@rotterdam.nl.

Opening

Agenda is vastgesteld

Inspreekrecht bewoners

Het overschot van het budget van de grote bewonersinitiatieven zal overgeheveld worden naar het budget van de kleine bewonersinitiatieven.

• Het is onduidelijk hoe de groenverzorging geregeld is, de werkwijze is niet gelijk in heel de wijk.
    • Er is drugs gevonden op een plein, dit is ook aangegeven bij het veiligheidsoverleg en bekend bij de Politie.
    • Bewoners zijn niet tevreden over de herinrichting van de Resedastraat. De straat is nog niet opgeleverd, het project heeft langer geduurd dan gepland. De wijkraad zal bij Stadbeheer verzoeken om BuurtBestuurt uit te nodigen voor de oplevering.

Er heerst veel onduidelijkheid over het wijkakkoord. De wijkraad zal samen met de wijkmanager een SWOT opstellen als basis voor het wijkakkoord.

Er zal een bewonersbijeenkomst georganiseerd worden in de Put op 28 september, waar alle bewoners welkom zijn.  Tijdens de informele bijeenkomst zal het programma en benodigdheden verder besproken worden.

Sol heeft een lokaal budget waar bewoners gebruik van kunnen maken. De aanvragen hebben een minimum bedrag van €5000.

Rondvraag