Wijkraad Pendrecht-Zuidwijk (formeel)

woensdag 28 februari 2024

Huis van de wijk Het Middelpunt - Slinge 250, 3085 EX Rotterdam

Zeliha Kumru

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 28 februari 2024 12:00 uur per mail doorgeven via GebiedCharlois@rotterdam.nl

Agenda documenten

Geen besluit.

Voorzitter opent vergadering en heet iedereen welkom.
    Afwezig : Ben Aafjes en Enes Zahin
    5 bewoners.

De agenda wordt na toevoeging van punt
    3b. inspreker Rijnmond Actiefgroep
    5f.  Mobiele wijkhub vastgesteld.

Inspreekrecht bewoners

De wijkraad wil graag meewerken om tot een passende oplossing te komen. eliha zal hierin het voortouw nemen.

3.a. De heer Rick Timmer spreekt in namens het Repair café. rondom de vraag over het plaatsen van een bordje op de werf van Charlois. De Wijkraadscoördinator (WRC) zal Rick in contact brengen met de wijknetwerker Girolanda Costa Ramos van Pendrecht -Zuidwijk en stadsbeheer Guido van Leeuwensteijn. Zie bijlage van inspreker. Als Kendoe overleg doorgaat wordt dit punt ingebracht op 29-03-2024.
    tekst van inspreker zie bijlage (scan).

3.b. Henk en Marga van Eerden rondom de Rijnmond actief groep spreken in. Zij hebben na het vertrek van de Larenkamp het complex verkregen aan de Aldenkamp. Dit complex bied ruimte aan diverse partijen en groeien uit hun voegen. De Rijnmond actief groep bied veel werkgelegenheid aan vele vrijwilligers uit de buurt. Het pand is in een niet zo beste staat en vraagt om een verbouwing. De vraag is hoe de Rijnmond actief groep een bijdrage kan verkrijgen om de verbouwing te realiseren.  Omdat Stichting Rijnmond momenteel naast de diverse sportactiviteiten ook activiteiten heeft in sociaal-maatschappelijke projecten (kledingbeurs, klussendienst, e.d.) daarom de pitch in de wijkraad.
    De wijkraad wil graag meewerken om tot een passende oplossing te komen.

De besluitenlijst wordt vastgesteld en ter ondertekening aangeboden aan gebied Charlois.

Het oplegstuk Kerst op Slinge wordt vastgesteld en ter ondertekening aangeboden aan Gebied Charlois.

Besluitenlijst wordt vastgesteld en ter ondertekeing aangeboden aan Gebied Charlois.

Wijkverslag 2023 wordt vastgesteld en ter ondertekening aangeboden aan Gebied Charlois.

De Meet & Greet bijeenkomsten van 2024 worden vastgesteld op de volgende data.
    13 juni en 21 november van 16.00 uur tot 18.00 uur.

JAP 2024 wordt nog een keer besproken en is in concept ter kennisgeving aangenomen.

Geen besluit.

Coördinator Ruud WIllems geeft aan dat het goed gaat met het opzetten van het buurtpreventieteam. De samenwerking tussen partners, politie, T&H, Veilig en de bewoners is top. Inmiddels vormen 10 actieve bewoners 1 team die verschillende trainingen gaan volgen om vervolgens operationeel te kunnen gaan.

Schuift door naar volgende vergadering.

Geen besluit.

Er wordt nog gewacht op de evaluatie. Onderwerp blijft op de agenda staan.

Besluiten

5.f. Mobiele wijkhub
    5.f. Geen besluit

5.f. Mobiele wijkhub.
    5.f. Mobiele wijkhub zal twee keer per week in de wijk staan. Start op 5 maart aan de Schere. De mobiele Hub is aanwezig op  dinsdag aan de Schere van 14.00 uur tot 16.00 uur en op donderdag op de Nederhorst hoek Havikshorst van 14.00 uur tot 16.00 uur.

Door afwezigheid van Enes Sahin, schuift dit punt door naar de volgende vergadering.

Er wordt in de vergadering besloten dat Ozlem aan Isabel gekoppekd zal worden rondom het wijkfeest van 1 juni. Dit vanwege de tijdsdruk.

Het wijkfeest zal via een bewonersinitiatief aangevraagd worden.

Geen besluit.

Voorzitter sluit de vergadering en dankt iedereen voor zijn of haar aanwezigheid.