Wijkraad Delfshaven-Schiemond (formeel)

Formele bijeenkomst wijkraad Delfshaven Schiemond

dinsdag 16 april 2024

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk maandag 15 april tot 12.00 uur per mail doorgeven aan voorzitter Fabian Poortvliet via fm.poortvliet@wijkraadrotterdam.nl

• Teamsessie
    • Gesprek over de asielboot met wethouder Achbar
    Opening en agenda vaststellen
    Actielijst (zie actielijst)
    Onderwerpen

Michiel Houdijk en Nico Coevoets geven een presentatie over rioleringsproject Westlust. Het rioolsysteem in een groot gebied in Rotterdam-West moet dringend worden vervangen. Meer dan honderd jaar geleden is hier een systeem van leidingen aangelegd: de Westlus. De leidingen in deze Westlus zijn niet langer te gebruiken. Ook moeten de pompen in het gemaal op het Heemraadsplein worden vernieuwd.  Rioleringsproject Westlus vraagt om geduld van bewoners, ondernemers en organisaties. Er kunnen tijdens het werk belemmeringen zijn voor openbaar vervoer en evenementen. Het werk op straat is tijdelijk. In 2027 heeft Rotterdam-West weer een afvalwatersysteem dat klaar is voor de toekomst.

Tot nu toe heeft een bewoner zich aangemeld, Martin Jansen. Hij wil het hebben over jongerenoverlast op het Heiman Dullaertplein.

De voorzitter heeft berichten voor sociale media gemaakt en wil dit kort bespreken. Ook wil hij weten of wijkraadsleden quotes of ideeën hebben voor berichten.

• Werelds Delfshaven: een grote ontmoetings- en presentatietent voor wijkraden en bewoners bij Werelds Delfshaven 2024. Werelds Delfshaven is een breed gedragen wijkevenement op het Heemraadsplein dat plaats zal vinden op zaterdag 8 en zondag 9 juni. Het wordt inmiddels de 14 editie van deze activiteit. Werelds Delfshaven is gebaseerd op samenwerkingen met stichtingen, verenigingen, artiesten en kunstenaars in Rotterdam West. Het is een project dat altijd in ontwikkeling is en meebeweegt met de actualiteit van de gebieden en de stad. Door de hechte band met de deelnemende partners uit de gebieden zijn ook de bezoekers voor zo’n 75% afkomstig uit Rotterdam West.
    Ingekomen stukken en uitnodigingen
    W.v.t.t.k en sluiting