Wijkraad Pernis (formeel)

dinsdag 7 juni 2022

Gebiedskantoor Pernis, Vroomstraat 14 in Pernis

Rob van der Meer

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 6 juni 2022 12.00 uur per mail doorgeven via r.kors@rotterdam.nl.

Opening en mededelingen

Agenda wordt vastgesteld met 7 nieuwe agendapunten.
    Zie rondvraag

Twee bewoners vragen een terugkoppeling informatieavond parkeren locatie Vermaetweg
    Wijkraad geeft terugkoppeling. De omgeving is eerder al geïnformeerd.

De wijkraad besluit het parkeren aan de Vermaetweg te agenderen voor de volgende bijeenkomst.

Vastgesteld door de wijkraad met de toevoeging dat de wens is uitgesproken om de openbare bijeenkomsten digitaal door de bewoners te laten volgen.

De wijkraad besluit:
    Huidige PP's handhaven en opstarten
    PP Buitenruimte bij voorkeur op de informele avonden
    PP Veiligheid bij voorkeur digitaal

Voorgestelde werkgroep Algemene participatie (voorstel Mark) wordt later opgepakt.

zie PP's afhankelijk van punt 4b

Vastgesteld door de wijkraad. Betreft 4d 1 t/m 4

9. 4.d.1
    Formele en informele bijeenkomsten
  10. 4.d.2
    Vergaderingen op uitnodiging
  11. 4.d.3
    Formele vertegenwoordiging van de Wijkraad
  12. 4.d.4
    Platforms en themabijeenkomsten

De wijkraad besluit dat uitsturen kan echter ga hier kritisch mee om.

Per half jaar informeert de WRC de wijkraad over de stand van zaken Representatiebudget.
    Grote uitgaven worden eerst overlegt.

Besluiten

De wijkraad besluit om na de eerst ronde bewonersinitiatieven >2500 euro van het resterende budget 5000 euro over te zetten naar het budget voor de initiatieven tot 2500 euro. De rest, 7000 euro gaat naar de volgende ronde bewonersinitiatieven >2500 euro.

De wijkraad besluit om zich aan te sluiten bij een huidig bezwaar van andere wijkraden.

Volgens de verordening wordt de naam voorzitter gebruikt en geen technisch voorzitter.

De wijkraad besluit een brief te sturen om bezwaar te maken tegen het besluit geen ondersteuning vanuit de gemeentelijke organisatie voor de participatie platforms.

Niek Damen geeft een terugkoppeling vanuit PPMO. Met enkele aandachtpunten voor het wijkakkoord
    3 Juli is de opening van de Paintball locatie
    Mark: wie gaat er mee?
    - sportspullenbank 13 juni - Mark is zelf verhinderd
    - ondernemersvereniging
    - dakendagen 22 juni
    Bas: heeft compliment ontvangen over de nieuwe wegbewijzeringsborden. Echter staan er nog oude borden.
    Wie haalt ze weg? WM gaan na. Tip: Laat bewoners een foto maken.
    Rianne: melding van roekeloos rijgedrag. Arie: staat op de agenda van PP Veiligheid.

Besproken onder punt 5c

Nog geen concrete plannen.

De wijkraad besluit dat dit punt op de agenda komt van een volgende bijeenkomst.

Mark spreekt zijn zorg uit over het maaibeleid t.o.v. de bijenpopulatie. Kunnen wij bezwaar maken tegen het maaibeleid in de maand mei?
    Het maaibeleid wordt op de site van de gemeente uitgelegd. Zie:https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/maaien/
    Voorheen waren er drie partijen die in Pernis het gras maaide. Nu nog maar 1.
    Eerste onderwerp in PP-Buitenruimte meld Mart.  SB wordt gevraagd voor een toelichting in PP-Buitenruimte.

Wat is de status van de Ring? Bespreken in de formele bijeenkomst.