Wijkraad Bloemhof (formeel)

dinsdag 23 juli 2024

Speeltuin de Klimroos, Putsebocht 183, 3073 HH Rotterdam

Marco van Lent

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 23 juli 2024 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedfeijenoord@rotterdam.nl.

Agenda documenten

Aanwezige wijkraadsleden: Marco van Lent, Iloisa Gomes, Petra Franken en Thea van Gils.
    Afwezige wijkraadsleden met kennisgeving: Jerry van Dorp en Tuncay Tekin.

Agenda is met een punt gewijzigd dat er geen inspreker is (afwezig) en daarna vastgesteld!

Tijdens dit onderdeel van de agenda kunnen inwoners van de wijk en andere belanghebbenden het woord nemen. Vooraf aangemelde insprekers worden op de agenda vermeld.

• Mevrouw van Brussel: Schoon, heel & veilig

Mevrouw van Brussel: Schoon, heel & veilig is helaas niet aanwezig!

Dit onderdeel van de agenda bevat punten waar de wijkraad over in gesprek wil of uitgebreider op in wil gaan.

- Remko Eppink van SO en zijn collega Tanja Morsheim van afdeling Onderwijshuisvesting ban MO geven een presentatie (via de handhout) over Dubbelstraatplot.

De presentatie wordt later door Remko Eppink naar de wijkraadcoördinator doorgestuurd zodat deze op iBabs bij dit agendapunt gekoppeld zal worden. Het resultaat is dat er wat onduidelijkheden bij de bewoners zijn en dit voor hun moeilijker maakt om dit plan te begrijpen. Het is nu afgesproken dat collega's van SO met teruggaan om dmv. aanvullende informatie bij collega's en de stakeholders , een aangepaste wederom presentatie te komen zodat er meer aanvullingen en informatie voor de bewoners erin komt.

Problemen met verkeer rondom Ericaplein. Marco heeft van de wijkmanager begrepen dat er rekenfout is gemaakt en is te verwachten dat de alle problemen hieromtrent bin september opgelost zal worden.

Bewonersbijeenkomst Sint Andriestraat

Puntenlijst van de schouw zijn door Marco gemaakt en stuurt ze volgende week om te vragen of zij die punten kunnen aanvullen.

Dit onderdeel bevat agendapunten die maar kort worden benoemd tijdens de bijeenkomst of die op de agenda staan zodat inwoners van de wijk en andere belanghebbenden deze zelf kunnen bekijken.

De wijkraad Bloemhof besluit niet zelf over bewonersinitiatieven tot en met €2500, maar heeft dit mandaat aan de wijkmanager gegeven. Daarom staan aanvragen voor bewonersinitiatieven tot en met €2500 niet ter besluitvorming op de agenda. Bij dit agendapunt vindt u een overzicht van de goedgekeurde bewonersinitiatieven tot en met €2500 van de afgelopen maand.

• Buurtfeest

• **Wandeling maken met bewoners van Bloemhof
      **

• Activiteiten Blauweplein

• Zomerspelen Bloemhof

Een overzicht van alle uitgestuurde wijkraadsadviezen is te vinden op: Wijkraadadviezen RotterdamRaad - iBabs RIS

Reacties op de adviezen van de wijkraad Bloemhof die in de afgelopen maand zijn binnengekomen worden bijgevoegd bij dit agendapunt.

Brief wethouder Simons, beantwoording ongevraagd advies Beheer en Leegstand Boulevard Zuid

Onder dit onderdeel van de agenda vallen voorstellen waar de wijkraad een besluit over moet nemen. Een voorstel is akkoord - of vastgesteld - als de meerderheid van de aanwezige wijkraadsleden het ermee eens is. Sommige voorstellen hebben al voor de bijeenkomst een akkoord van de wijkraad en worden tijdens de bijeenkomst alleen nog bevestigd - dit zijn hamerstukken.

De wijkraad stelt tijdens dit agendapunt het overzicht van de genomen besluiten tijdens de vorige formele bijeenkomst vast.

Bij deze is al vastgesteld!

Bij deze is al vastgesteld!

Wie zal Jerry van Dorp gaan opvolgen? Dit zal op basis van het lijstvolgorde plaatsvinden