Wijkraad Carnisse-Zuidplein-Zuiderpark (formeel)

dinsdag 19 maart 2024

KoCo - Bevelandsestraat 30, 3083 NA Rotterdam

plv voorzitter Nova Rasenberg

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 19 maart 2024 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedcharlois@rotterdam.nl.

Agenda documenten

- De werving van de twee nieuwe wijkraadsleden is in volle gang.

- Er is een campagne gestart om mee te denken over het nieuwe profiel van de burgemeester.  Welke eigenschappen heeft de nieuwe burgemeester van Rotterdam nodig? Waarvoor moet de burgemeester veel aandacht hebben? Rotterdammers kunnen een online vragenlijst invullen en hun mening geven via: www.rotterdam.nl/wereldburgemeester010. De vragenlijst bestaat uit open en meerkeuzevragen. Behalve hun mening, kunnen Rotterdammers ook advies geven. De nieuwe burgemeester krijgt de adviezen gebundeld aangeboden. Meedoen kan tot 2 april.

Vaststelling agenda
    Inspreekrecht bewoners

De bijeenkomst vindt plaats op de Hoornbeeck College, Carnissesingel 210.
    De belangrijkste wijzigingen zullen toegelicht worden:

• Handhaving laadlosplek noordzijde winkelplein en inrichten 1 laadloszone voor alle grote vrachtwagens aan de Katendrechtse Lagedijk;
    • Geen terugbrengen doorgaande straat op winkelplein, wel duidelijkere inrichting fietspad;
    • Handhaven 3 parkeerstroken in de De Buijserlaan;
    • Uitbreiden aantal parkeerplaatsen in de Utenhagestraat;

Zon op Zuid is de eerste energiecoöperatie van Rotterdam Zuid. Een bewonersvereniging én bewonersbedrijf waarvan Rotterdammers van Zuid samen eigenaar zijn. Hun doel is om Rotterdammers een stem te geven in de energietransitie door mee te doen met een lokale energiecoöperatie. En samen te bepalen wat zij belangrijk vinden om te doen: zonnedaken ontwikkelen, de wijk vergroenen, energiebesparingsacties uitvoeren of anders.

In de komende maanden worden in alle 39 wijken wijkbijeenkomsten georganiseerd met de wijkraden, wijkpartners en bewoners over de uitkomsten in hun wijk. De resultaten van het Wijkprofiel zijn voor iedereen te vinden op www.wijkprofiel.rotterdam.nl.

Bewonersinitiatief