Wijkraad Crooswijk (formeel)

dinsdag 21 mei 2024

Huis van de wijk De Nieuwe Branding, Isaac Hubertstraat

Rick Blad

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 21-5-2024 12.00 uur per mail doorgeven via ror.cobben@rotterdam.nl.

Opening

Conform

Tijdens dit onderdeel van de agenda kunnen inwoners van de wijk en andere belanghebbenden het woord nemen. Vooraf aangemelde insprekers worden op de agenda vermeld.

Bewoners:

• Overal lachgasflessen in de wijk. Kinderen voetballen er ook mee en dat is levensgevaarlijk.
    • Hendrikstraat heeft mevrouw al maanden last van zwerfafval en ratten.
    • Mevrouw van de Pleretstraat heeft overlast van medebewoners en kinderen (bijv. plassen in het trappenhuis) Mevrouw neemt het op met de huismeester.

Onder dit onderdeel van de agenda vallen voorstellen waar de wijkraad een besluit over moet nemen. Een voorstel is akkoord - of vastgesteld - als de meerderheid van de aanwezige wijkraadsleden het ermee eens is. Sommige voorstellen hebben al voor de bijeenkomst een akkoord van de wijkraad en worden tijdens de bijeenkomst alleen nog bevestigd - dit zijn hamerstukken.

De wijkraad stelt tijdens dit agendapunt het overzicht van de genomen besluiten tijdens de vorige formele bijeenkomst vast.

Accordering bewonersinitiatief Kampeerkids

Conform vastgesteld.

Dit onderdeel bevat agendapunten die maar kort worden benoemd tijdens de bijeenkomst of die op de agenda staan zodat inwoners van de wijk en andere belanghebbenden deze zelf kunnen bekijken.

De wijkraad Crooswijk besluit niet zelf over bewonersinitiatieven tot en met €2500, maar heeft dit mandaat aan de wijkmanager gegeven. Daarom staan aanvragen voor bewonersinitiatieven tot en met €2500 niet ter besluitvorming op de agenda. Bij dit agendapunt vindt u een overzicht van de goedgekeurde bewonersinitiatieven tot en met €2500 van de afgelopen maand.

Conform

Een overzicht van alle uitgestuurde wijkraadsadviezen is te vinden op: Wijkraadadviezen RotterdamRaad - iBabs RIS
    Reacties op de adviezen van de wijkraad Crooswijk die in de afgelopen maand zijn binnengekomen worden bijgevoegd bij dit agendapunt.

Conform

Dit onderdeel van de agenda bevat punten waar de wijkraad over in gesprek wil of uitgebreider op in wil gaan.

Beste collega’s,

Graag ontvangen we jullie inbreng bij het kiezen van nieuwe locaties voor vervoershubs (voor deelvervoer).

In de bijlage vinden jullie hiervoor de gebiedsanalyse vervoershubs voor Kralingen Crooswijk. Aan de hand hiervan vragen we jullie feedback in het reactieformulier: Welke locaties ontbreken nog? Welke locaties hebben prioriteit? Zijn er bestaande locaties die aangepast moeten worden? Wat wil je verder nog meegeven?

Graag ontvangen we uiterlijk vrijdag 24 mei jullie reacties:

1. Lees de bijgevoegde gebiedsanalyse door (15 min)
    2. Vul het reactieformulier in (15-30min)

PS1 om deze mail kort en bondig te houden vind je de rest van de informatie in H1 van de bijlage ( Inleiding; Team; Veelgestelde vragen; Proces & Tijdlijn; Betrokken stakeholders)
    PS2 de landschappers en verkeerskundig ontwerpers hoeven in dit stadium nog geen reactie te geven. Wij nemen binnenkort met jullie contact op voor de vervolgstappen.

Namens het team Vervoerhubs

Met vriendelijke groet,

Terence Felipa

• Deelvervoer kan alleen in bepaalde gebieden neergezet worden.
    • De wijkraad heeft extra plekken doorgegeven aan de gemeente.
    • Binnenkort krijgt de wijkraad hier terugkoppeling over.

Updates:

• Doortje: Expertmeeting armoede ging helaas niet door vanwege weinig aanmeldingen. Na de zomer wordt een alternatief gepland.
    • Rafael: Bouwen & wonen sessie is vandaag. Voorbereidingen voor Kwetsbare jeugd thema van juni vergadering.
    • Olga: Betrokken bij Armoede platvorm
    • Andrew: Veel klachten over verkeer (Hard rijden, eenrichting straten inrijden). Binnenkort in gesprek samen met Ron en met mobiliteit over verkeersveiligheid.
    • Rick: Crooswijksestraat en Zaagmolenbrug moet de situatie verbeteren. De wijkraad is hierover in gesprek met de gemeente.
  13. 8.9

Programma: