Wijkraad Crooswijk (formeel)

Formele bijeenkomst wijkraad Crooswijk

dinsdag 23 januari 2024

Huis van de wijk- De Nieuwe Branding

M. van der Waal (Plv. Voorzitter)

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 23 januari 2024 12.00 uur per mail doorgeven via ror.cobben@rotterdam.nl.

Conform

Tijdens dit onderdeel van de agenda kunnen inwoners van de wijk en andere belanghebbenden het woord nemen. Vooraf aangemelde insprekers worden op de agenda vermeld.

Geen insprekers

Verschuift naar de volgende volgende vergadering.

Onder dit onderdeel van de agenda vallen voorstellen waar de wijkraad een besluit over moet nemen. Een voorstel is akkoord - of vastgesteld - als de meerderheid van de aanwezige wijkraadsleden het ermee eens is. Sommige voorstellen hebben al voor de bijeenkomst een akkoord van de wijkraad en worden tijdens de bijeenkomst alleen nog bevestigd - dit zijn hamerstukken.

De wijkraad stelt tijdens dit agendapunt het overzicht van de genomen besluiten tijdens de vorige formele bijeenkomst vast.
    Actie: Ron komt weer een keer langs om de stand van zaken toe te lichten.

Conform

De wijkraad stemt tijdens dit agendapunt over de binnengekomen bewonersinitiatieven boven de €2500.
    * Er zijn geen Bewonersinitiatieven boven €2500 binnengekomen.

Verschuift naar de volgende volgende vergadering.

Dit onderdeel van de agenda bevat punten waar de wijkraad over in gesprek wil of uitgebreider op in wil gaan.

Nieuwe portefeuilleverdeling/opgaves:

• Leefbaarder en (verkeer)veiliger
    • Gemeenschap bouwen met actieve en ondernemende bewoners
    • Kansen voor iedereen
    • Meer ondersteuning kwetsbare jeugd
    • Meer te kiezen in woningmarkt en voorzieningen

Nieuwe portefeuilleverdeling/opgaves:

• Leefbaarder en (verkeer)veiliger – Andrew, Ron en Rick
    • Gemeenschap bouwen met actieve en ondernemende bewoners – Rick, Doortje en Olga
    • Kansen voor iedereen – Olga en Andrew
    • Meer ondersteuning kwetsbare jeugd – Rafael, Marije, Ron en Doortje
    • Meer te kiezen in woningmarkt en voorzieningen – Rafael (Wonen) Doortje (Voorzieningen)

Conform

Roxanne doet een eerste voorzet via de mail met punten die de wijkraad graag wil bespreken:

• Programma Oud-Crooswijk meer bestuurlijke steun.
    • Netwerk versterken - stedelijke steun nodig.
    • Fysieke aanpak Crooswijkseweg - geld voor nodig.
    • Buitenruimte Schuttersveld.

Dit onderdeel bevat agendapunten die maar kort worden benoemd tijdens de bijeenkomst of die op de agenda staan zodat inwoners van de wijk en andere belanghebbenden deze zelf kunnen bekijken.

De wijkraad Crooswijk besluit niet zelf over bewonersinitiatieven tot en met €2500, maar heeft dit mandaat aan de wijkmanager gegeven. Daarom staan aanvragen voor bewonersinitiatieven tot en met €2500 niet ter besluitvorming op de agenda. Bij dit agendapunt vindt u een overzicht van de goedgekeurde bewonersinitiatieven tot en met €2500 van de afgelopen maand.

Een overzicht van alle uitgestuurde wijkraadsadviezen is te vinden op: Wijkraadadviezen RotterdamRaad - iBabs RIS++
    ++Reacties op de adviezen van de wijkraad Crooswijk die in de afgelopen maand zijn binnengekomen worden bijgevoegd bij dit agendapunt.

• Wie kan mij helpen met het schrijven van een voorwoord voor het wijkverslag 2023?
    • Cultuurborrel

• Marije schrijft het voorwoord voor het wijkverslag.
    • Doortje is er de 6e (informeel) niet bij.
    • WR heeft interesse in een cultuurborrel - Doortje en Olga willen betrokken worden. Olga neemt contact op met Carmen en Helena.

Wilt u de wijkraad Crooswijk ook volgen buiten de bijeenkomsten om?
    ► Ga naar het Facebook profiel van Wijkraad Crooswijk
    ► Ga naar het Instagram profiel van Wijkraad Crooswijk
    Of ga voor meer informatie naar Crooswijk | Rotterdam.nl

Seniorenraad wat er uit de wijkvisie voor elkaar is gekregen. Koppelen jullie dat terug aan de wijk?