Wijkraad Ommoord (formeel)

Openbare bijeenkomst

maandag 11 december 2023

Open Hof Kerk (Hesseplaats 441)

Robert van Klaveren

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 11 december 2023 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedPrinsAlexander@rotterdam.nl.

Johan: Er is een verkeersschouw geweest in Ommoord, waarbij er diverse mobiliteitssituaties zijn bezocht door 2 wijkraadsleden en de gebiedsregisseur. Het verslag hiervan volgt en zal de wijkraadcoördinator delen met de wijkraadsleden.

E.H. Duijm-Wickerhoff is officieel beëdigd door Robert van Klaveren.

Akkoord bevonden.
    Verbeterpunten om volgende thema avonden efficiënter te laten verlopen worden meegenomen door de wijkraad. Ook ambtelijk is er een terugblik geweest, waar uitgekomen is dat de clusters stadsbeheer en stadsontwikkeling een volgende keer beter aangehaakt moeten zijn/blijven, om miscommunicatie te voorkomen.

Inspreken bewoners
    Ter besluitvorming/bekrachtiging

Bekrachtigd door de wijkraad. Jos Sens is gemandateerd namens de wijkraad om de ingediende bewonersinitiatieven goed of at te keuren.

Bekrachtigd door de wijkraad.

Ter bespreking/behandeling

- Hoe wijkraadnieuws delen (zoals jubilea)

Johan zal nog een stuk namens de wijkraad aanleveren aan de communicatieadviseur. Qua verspreiding zal er gekeken worden naar een eigen verspreiding en een check komen wat de kosten hier eventueel voor zijn.

Alle formele, openbare bijeenkomsten zullen in 2024 plaatsvinden in de Open Hof Kerk.

Onderwerp besproken en het is een actiepunt in het jaaractieplan van de wijkraad. Johan neemt contact op met de wijkraad Nesselande, om aan te sluiten op hun ongevraagde advies rondom dit onderwerp.

Actielijst

- Hoodies wijkraad

Wijkraadcoördinator zal de wijkraad logo hoodies bestellen zoals besproken.