Wijkraad Overschie (formeel)

dinsdag 27 februari 2024

Wijkhub (Abtsweg 26)

Jeroen van der Steen

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk dinsdag 27 februari tot 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedOverschie@rotterdam.nl.

Akkoord bevonden.

Inspreekrecht bewoners

Meneer heeft ingesproken over mogelijke zorgen rondom het nieuwe horecagebiedsplan en de verkeersproblemen van reizigers RTHA in park16hoven. De wijkraad neemt dit mee in eventuele adviezen en wijkraadslid Hannagnes heeft contact gelegd met adviseur mobiliteit bij de gemeente, om deze signalen ook hier door te geven.

Martijn Looren de Jong (gemeente Rotterdam), Saskia Grootens (rotterdamsportsupport)

Advies akkoord bevonden.

Bewonersinitiatieven

Het nieuwe mailadres is inmiddels live, welke ook op de website van de wijkraad Overschie is terug te vinden,

- Kees heeft een tweetal locaties (tussen Levenslust en zestienhovensekade) aangegeven met onveilige situaties, welke Jeroen zal doorgeven aan de wijkmanager en wijknetwerker om mee te nemen in het verkeersoverleg.
    - Roelant: bij de parkeerplaatsen tussen de apotheek en huisartsenpost zijn 2 elektrische laadpallen en slechts 1 invalideplek. Ook staat er enorm veel auto's in de bocht van de Theodora Jacobalaan geparkeerd, Jeroen zal dit doorgeven aan de wijkmanager en wijknetwerker om mee te nemen in het verkeersoverleg.