Wijkraad Overschie (formeel)

dinsdag 23 januari 2024

Koerdische Volksstichting a/d Oost-Sidelinge 15 A

Jeroen van der Steen

Als u wilt inspreken kunt u dit tot dinsdag 23 januari tot 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedOverschie@rotterdam.nl.

Akkoord bevonden.

Inspreekrecht bewoners

Communicatieadviseur zoekt bewoners om mee te denken aan een onderzoek in de wijk m.b.t. wijkcommunicatie.

Aanwezig om het proces rond het nieuwe horecagebiedsplan Overschie te bespreken met de wijkraad.
    mijn.rotterdam.nl/link/project/horecagebiedsplanoverschie

De participatie rondom het nieuwe HGP zal op 29 februari gaan plaatsvinden.

Bewonersinitiatieven

Concept ter bespreking doorgeschoven naar de informele bijeenkomst van 14 februari.

Geachte wijkraad,

In het college van 12 december 2023 is besloten om het ontwerpbestemmingsplan ’Park over de Schie’ vrij te geven voor de terinzagelegging. Iedereen heeft voor een periode van zes weken de mogelijkheid voor het indienen van een zienswijze. Daarnaast wil het college aan de betrokken wijkraad advies vragen. Hierbij bieden wij u het ontwerpbestemmingsplan aan en wordt u in de gelegenheid gesteld om advies uit te brengen.

Graag ontvangen wij uw advies vóór 23 februari 2024.

Link naar de documenten: http://www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/?planidn=NL.IMRO.0599.BP2196TennisparkOv-on01

Onze reactie op uw advies en de terugkoppeling ervan zal plaatsvinden door middel van het raadsvoorstel, waarin ook de zienswijzenrapportage is opgenomen. Deze terugkoppeling zal zo spoedig mogelijk plaatsvinden, nadat besloten is om het ontwerpbestemmingsplan vrij te geven voor de vaststellingsfase. Het is helaas niet mogelijk een gerichte termijn te koppelen aan de vrijgave en terugkoppeling. De ervaring leert, dat het een aantal maanden of soms zelfs langer in beslag kan nemen om de reacties te verwerken. In de jaarlijkse voortgangsnotitie Bestemmingsplannen wordt een actueel overzicht gegeven van de stand van zaken van alle bestemmingsplannen die in procedure zijn.

Wij kijken uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet

De wijkraad zal mogelijk een zienswijze (voor 1 februari) uitbrengen, maar zeker een ongevraagd advies uitbrengen (voor 23 februari). Dit concept komt op de agenda van de eerstvolgende, informele, bijeenkomst, Roelant maakt een concept.

N.a.v. waterstoftank RTHA informatieavond (17/01) bespreken of en wat voor advies de wijkaad wil geven.

Geachte wijkraad,

In het college van 19 december 2023 is besloten om het ontwerpbestemmingsplan 'Waterstoftank RTHA’ vrij te geven voor de terinzagelegging. Iedereen heeft voor een periode van zes weken de mogelijkheid voor het indienen van een zienswijze. Daarnaast wil het college aan de betrokken wijkraad advies vragen. Hierbij bieden wij u het ontwerpbestemmingsplan aan en wordt u in de gelegenheid gesteld om advies uit te brengen.

Graag ontvangen wij uw advies vóór 1 maart 2024.

De wijkraad voorziet geen problemen, zal een korte reactie in de vorm van een advies geven. De komt op de agenda van de volgende, informele bijeenkomst. Roelant maakt een concept.

- 12-maandsrapportage uiterlijk 27.02 ter besluitvorming, dinsdag 13 februari 8-maandsrapportage sessie met clusters inplannen
    - 8-maandsrapportage sessie met clusters inplannen op dinsdag 11 juni
    - 4-maandsrapportage sessie met clusters inplannen op maandag 7 oktober

Onderstaande data zijn akkoord, wijkraadcoördinator zal deze inplannen.

De locaties van de formele bijeenkomsten februari en maart worden gewisseld.

Er worden 3 sleutels besteld (Jeroen/Hannagnes/Latif) en gestuurd worden naar de wijkhub Overschie.

- Mogelijk komt dhr. Nientied inspreken over verweesde beelden in Kleinpolderpark (niet aan het begin van de bijeenkomst).

- De wijkraad spreekt hun ongenoegen uit over het (niet) tijdig ophalen van oude kerstbomen in de wijk. Een exacte reden is er niet, maar waarschijnlijk is dit een samenloop van omstandigheden (o.a. de vrieskou). De communciatie hierin zou beter moeten.
    - Jeroen heeft dhr. Nientied gesproken waarbij door hem is aangegeven om de verweesde beelden in Kleinpolderpark (onder de A13) meer bekendheid te geven. De vraag is uitgezet bij de wijkmanager om dit signaal ambtelijk af te geven.
    - Bewoners in Park16Hoven blijven er tegenaanlopen dat vakantiegangers parkeren in de wijk en vragen naar een luisterend oor vanuit de gemeente om hun verhaal te doen. De wijkraadcoördinator neemt dit op met de wijkmanager.
    - De 'Strategieclub wijkraden', waar Latif onderdeel van is, roept op tot meer leden. Alle wijkraadsleden kunnen zich hiervoor opgeven.