Wijkraad Overschie (formeel)

dinsdag 23 april 2024

VtV Tuinderlust (Overschiese Kleiweg 590)

Jeroen van der Steen

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk dinsdag 23 april tot 12.00 uur per mail doorgeven via overschie@wijkraadrotterdam.nl

Vaststelling agenda

Geen bewoners aanwezig.

Als de offertes er liggen m.b.t. (sfeer)verlichting op de Burgemeester Baumannlaan, zoeken de OvO, Wijkmanager en wijkraad elkaar weer op om te kijken naar de financiële mogelijkheden. Het streven is om ook dit naar weer sfeerverlichting te hebben en dat de kleuze heirvan nog voor de zomer wordt gemaakt.

Bewonersinitiatief bekrachtigd.
    Voorgesprek sprookjesfestival wordt indien mogelijk gepland op 8/5 om 19:15 uur.

Via het formulier hieronder kunt u feedback geven én het Deltaplan Armoede ondersteunen. We ontvangen uw reactie graag voor 6 mei 2024.

De wijkraad zal geen reactie geven op dit punt.

Dit wordt een agendapunt op de agenda van de formele bijeenkomst van september.

Arjan en Arthur zoeken uit wat de status is m.b.t. de parkeertelling rondom RTHA en de geplaatste reclameborden door RTHA die zijn weggehaald.

De wijkraad ziet vooralsnog geen meerwaarde van een vast moment in de wijkhub.

Koningsdag en 4/5 mei in Overschie

- Roelant vraagt of er al een datum bekend over inloopavond m.b.t. de opvang aan de Vonkelstraat. Dit is nog niet het geval, maar is in behandeling.
    - De A16-bustour zal hoogstwaarschijnlijk plaatsvinden op 20/06, maar er is maar plek voor 32 personen voorn 7 wijken. 6 wijkraadsleden uit Overschie hebben interesse.
    - Krachtig Overschie gaat een bijeenkomst voor de wijk plannen om te kijken welke behoefte er is in de wijk, met het doel om de doelgroep in contact brengen met belanghebbende en betrokken partijen.
    - De onthulling van de fotowedstrijd winnaars is in de wijkhub van 16:00 tot 17:00 op 25/04.
    - Kees heeft een gesprek gehad met WMO radar over de voortgang van het Keti Koti festival in Overschie.
    - VOB en Ze