Wijkraad Hillesluis (formeel)

dinsdag 16 mei 2023

Ver. Yollarbasililar, Hillevliet 76b, 3074 KC Rdam

D. Catikkas

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 16-5-2023 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedfeijenoord@rotterdam.nl.

Agenda documenten

• Tijdens de bijeenkomst kunnen er foto's gemaakt worden die op social media geplaatst worden. Indien u daar bezwaar tegen heeft horen wij het graag.
    • Marijn Prins maakt kenbaar dat hij wegens persoonlijke omstandigheden stopt als wijkraadslid en dit de laatste vergadering is waarbij hij aanwezig is.

Vastgesteld

Een bestuurslid van Vereniging Yollarbasililar, de heer Cerami, heet de wijkraad welkom en vraagt aandacht voor de volgende punten:

• Afval, naastplaatsingen en volle containers op diverse locaties in de Slaghekbuurt, onder meer Kokerplein (leerlingen RVC de Hef die in middagpauzes rommel achterlaten), Schildstraat etc.
    • Parkeeroverlast in de wijk
    • Tuinonderhoud o.m. woningen van Woonstad
    • Jongerenoverlast in de avond rond Kokerplein

Diverse punten zullen worden doorgegeven. De bewoners en vereniging wordt ook gewezen op de mogelijkheden voor het melden van klachten via de MeldR-app

Besluitenlijst d.d. 18 april 2023 is vastgesteld

Toelichting door Eunice Dreischor en Cock Storm van Stadsbeheer. Onder meer komen aan de orde:

• Melden van klachten is het meest effectief via de MeldR-app en rechtstreeks bij de woningbouwcorporatie waar het corporatiewoningen en -tuinen betreft.
    • Toelichting over de gemeentelijke aanpak en de eigen rol van bewoners bij ongediertebestrijding
    • Mogelijkheden Broodbakken door middel van eigen initiatief en zelfbeheer, er kan ook contact opgenomen worden met de wijkconciĆ«rge. Het aantal broodbakinitiatieven in Hillesluis is nu nog beperkt.
    Roseknoop

Geen bijzonderheden. Er komt een wijkkalender met overzicht van alle activiteiten in de wijk, waaronder de bewonersinitiatieven.

Wijkraadslid Bilal vraagt aandacht voor de zoveelste vestiging van een money transfer op de Beijerlandselaan. Wordt meegenomen naar het overleg van Alliantie Hand in Hand.