Wijkraad Hillesluis (formeel)

dinsdag 20 juni 2023

Maranathakerk, Hillevliet 116, 3074 KD Rotterdam

D. Catikkas

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 20-6-2023 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedfeijenoord@rotterdam.nl.

Agenda documenten

Tijdens de bijeenkomst kunnen er foto's gemaakt worden die op social media geplaatst worden.
    Indien u daar bezwaar tegen heeft horen wij het graag.

Agenda is vastgesteld

Dhr. Djorai,
    Boomspiegels Riederlaan, vanaf het begin drama, tijdelijk hersteld. Merendeel van de planten zijn dood, geen onderhoud. Alleen zelfbeheer gaat goed door de bewoners.
    Proces door wijkmanager: enkele jaren geleden gestart met het plan, aangegeven dat bewoners maximaal betrokken zouden worden, dit is helaas niet het geval. In september is er een bewonersavond geweest om alle vragen, klachten te bespreken. Enkele vragen zouden nog beantwoord worden, dat is gedeeltelijk gebeurt. Ambtelijk is geƫvalueerd hoe het is gegaan. Onderhoud is toegezegd, maar niet gebeurt.

Mike
    Afval en parkeren in de wijk, Feyenoord stadion wedstrijden veel overlast. Wildplassen en veel afval. Waarom wordt dit niet opgepakt. Te weinig handhaving en politie tijdens evenementen.
    Reactie wijknetwerker: Geluiden zijn herkenbaar, besproken met SB om plaskruizen te plaatsen. Er zijn verschillende regelingen als Feyenoord speelt en als er andere evenementen of interlands zijn. Afspraak om plaskruisen te realiseren bij de Bree. Afgelopen zondag 200 parkeerboetes geschreven.
    Arzu,
    Slaghekstraat/putselaan, 1 container die ook gebruikt worden door bedrijven aan de putselaan. 1 kant van de straat staan meerdere container en aan de andere kant van de straat maar 1. Wijknetwerker pakt het op met SB.

Besluitenlijst d.d. 16 mei 2023 is vastgesteld

Hammadi, Danielle & Clyde van SOL zijn aanwezig namens SOL.
    Alle vacatures zijn vervuld in Hillesluis op het gebied van Kinder Tienerwerk & Jongerenwerk. Activiteiten zijn toegelicht. Zomervakantieprogramma is bekend en zal verspreid worden in de wijken. Verder wordt er toegelicht welke programma's voor verschillende doelgroepen zijn opgezet.

- Op een andere manier kijken naar de participatie kijken in de wijk. Tafel opzetten met verschillende partijen (gemeente, politie, welzijn, jongerenwerk) en bewoners structureel het gesprek aan te gaan om ervoor te zorgen dat er eerst met bewoners gesproken wordt voordat plannen tot stand komen
    - 5 verschillende thema overleggen, betere informatievoorziening vanuit de gemeente.
    - Bewonersgroepen en betrokken bewoners bezoeken om dit initiatief uit te leggen.

Roseknoop
    Bewonersinitiatieven