Wijkraad Hoogvliet (formeel)

woensdag 2 november 2022

De Zevensprong, Mosoelstraat 20

J.P. Andela

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 2 november 2022 12.00 uur per mail doorgeven via r.kors@rotterdam.nl.

Agenda documenten

Twee mededelingen
    Edwin Smid: stopt per 29 november a.s. als wijkraadslid
    Miranda den Hertog-de Jager stopt per direct als wijkraadslid. Zij gaat zich inzetten via Buurt Bestuurt in de wijken Zalmplaat en Meeuwenplaat

Vastgesteld

Geen

Geen punten

De uitslag is bekendgemaakt op Mijn Rotterdam.nl

Opmerkingen tijdens de bijeenkomst
    Hoe kan een bedrijf uit andere gebieden een initiatief indienen?
    Antwoord van de wijkmanager: sociale ondernemers mogen een bewonersinitiatief indienen. Als het ten goede komt van de Hoogvlieter kan dit volgens het systeem.  In november wordt in de raad en de commissie tevens het systeem besproken.
    Door enkele wijkraadsleden wordt het systeem bij het bezoek van wethouder Simons op 15 november a.s. onder de aandacht gebracht.

26 Oktober jl. is er een succesvolle sessie gehouden waarbij de wijkraad de verzamelde ideeën van de bewoners samen met de verschillende afdelingen van de gemeente heeft besproken. Deze ideeën zijn afkomstige van de verschillende contactmomenten tussen de wijkraad en de bewoners. Op o.a. de Participarade.

Op 22 november a.s. worden de bewoners van Hoogvliet uitgenodigd om geïnformeerd te worden over de uitkomst en over het Concept Wijkakkoord.
    Locatie: De Flamingo van 17:30 uur tot ca. 21:30 uur.

Het proces om te komen tot wijkakkoord en het laatste nieuws is vermeld op Mijn Rotterdam.nl onder het gebied Hoogvliet.

Op donderdagavond 17 november a.s. vindt er Jongerenbijeenkomst plaats.
    Locatie :de Art Studio.
    Tijd: 18 - 21 uur met avondeten