Wijkraad Oosterflank (formeel)

maandag 12 september 2022

De Oriënt

D. Makabori

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk ……. 2022 12.00 uur per mail doorgeven via gebied………..@rotterdam.nl.

De bijeenkomst start om 20.00uur.

Aanwezig: D. Makabori, M. Van Gent, S. De Leeuw, X. Nijmeijer
    Afwezig: N. Sorensen-Breedveld, R. Sorensen, O. De Pina

Mededelingen: 21 september Opzoomermee campagne, 24 september De Propositie - participatiesessie, 28 september Directie Veilig. De wijkraad geeft de namen van de leden die aanwezig tijdens deze sessies zullen zijn.

De agenda wordt vastgesteld, cf. voorstel.

Dhr. Christopher is aanwezig als bewoner. Hij wil graag aandacht vragen voor vervuiling en voor “droge voeten” in de wijk. Hij stelt voor om informatie op boorden in de wijk, naast scholen te plaatsen. Er is behoefte aan meer bewustzijn over een schone omgeving en de status als “laagste punt”.
    De wijkraad nodigt de bewoner uit om mee te doen met de participatiesessie m.b.t. De Propositie, 24 september a.s.

Ter kennisname:
  5. 4.1.

De wijkraad neemt kennis van de aanvulling van de clusters m.b.t. de SWOT-analyse. De wijkraad gaat zelf een top-3 opstellen en doorsturen naar de Wijkraadcoördinator/Wijkmanager. De top-3 wordt verder meegenomen naar de eindanalyse.

6. 4.2

De wijkraad neemt kennis van de lijst bewonersinitiatieven t/m september 2022. De wijkmanager geeft nog een korte toelichting over het proces m.b.t. de Tweede Stemronde voor de Bewonersinitiatieven.

8. 5.1.

Peter Kalksma is aanwezig namens OBI om toelichting te geven op het wijkprofiel in relatie tot de wijkanalyse. De Gemeentepeiler komt ook aan de orde, als participatie-instrument.

9. 5.2

Nick Venema is aanwezig om toelichting te geven op de planning en de voortgang van het wijkakkoord. Het streven is om eind november een concept op papier te hebben.
    De wijkraad wordt gevraagd om te denken over het participatieplan. De wijkraad mag zelf invulling geven aan de manier waarop er geparticipeerd wordt.
    De wijkraad gaat binnenkort een eigen project op Mijn.Rotterdam.nl starten.

11. 6.1.

Het communicatieplan is een dynamisch document, de wijkraad stelt voor dat het plan continu aangepast kan worden.
    Volgende week het punt agenderen, met een aangepast plan.

Ter bekrachtiging:
  13. 7.1.

De wijkraad bekrachtigt het besluit van 29 juli j.l.

14. 7.2.

De besluitenlijst wordt aangepast met de opmerking dat Danielle Makabori geen deel van de werkgroep Groen uitmaakt.
    De besluiten- en actielijst worden vastgesteld.

Terugkoppeling werkgroepen en of werkbezoeken
  16. 9.
  17. 10.

De bijeenkomst wordt om 22.30 uur beëindigd.