Wijkraad Het Lage Land, Prinsenland en ’s Gravenland (formeel)

Openbare Bijeenkomst

donderdag 7 maart 2024

Het Palet, Duikerstraat 29

Ron Davids

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 7 maart 2024 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedprinsalexander@rotterdam.nl.

De bijeenkomst start om 20.02uur.
    Aanwezig: Ron Davids, Paul Whitehouse, At Polhuis, Janine Kallenbach, Jan-Dirk Wildeboer, Jan-Willem Prakke, Annemoon Wanders.

De wijkraad besluit om punt 5.3. toe te voegen: Bespreken gezamenlijk advies wijkraad Bloemhof. Met de toevoeging, wordt de agenda cf. voorstel vastgesteld.

Er zijn geen insprekers aangemeld.

Ter bespreking
  5. 4.1

De wijkraad heeft tijdens het informeel overleg d.d. 15 februari jl. besloten om een memo over de situatie rondom Prinsenlaan op te stellen, o.a. naar aanleiding van de signalen van de bewoners tijdens de openbare bijeenkomst d.d. 1 februari 2024.
    De wijkraad wordt geacht om het concept te bespreken en te accorderen.

De wijkraad bespreekt het concept Memo Prinsenlaan, opgesteld n.a.v. de signalen van de bewoners. De wijkraad stelt de memo unaniem vast. Deze wordt doorgestuurd naar de wijkmanager, met het verzoek om een beantwoording te ontvangen.

6. 4.2

De wijkraad heeft tijdens het informeel overleg d.d. 15 februari jl. besloten om een ongevraagd advies op te stellen, naar aanleiding van de participatiesessie Horecagebiedsplan d.d. 8 februari 2024. De opbrengst van de participatiesessie werd met de wijkraad tijdens het informeel overleg besproken.
    De wijkraad wordt geacht om het concept te bespreken en te accorderen.

De wijkraad is unaniem akkoord met het concept ongevraagd advies. Deze wordt vastgesteld, cf. voorsteel. Het advies wordt ingediend, cf. procedure.

Ter bekrachtiging
  8. 5.1

De wijkraad wordt gevraagd om de besluiten- en actielijst d.d. 1 februari jl. te bekrachtigen.

Er wordt een wijziging in de besluitenlijst doorgevoerd. Punt 4.2. - typefout corrigeren.

De besluiten- en actielijst d.d. 1 februari 2024 worden - met deze aanpassing -  unaniem vastgesteld,

9. 5.2

Cf. de verordening, wordt de wijkraad geacht om een wijkverslag op te stellen. Het wijkverslag 2023 en de 12-maandenrapportage Jaaractieplan 2023 zijn door de wijkraad informeel vastgesteld.
    Hierbij wordt de wijkraad geacht om de documenten in de openbare bijeenkomst te bekrachtigen.

De wijkverslag 2023 en de 12-maanden rapportage jaaractieplan zijn informeel door de wijkraad vastgesteld.
    De wijkverslag 2023 en de 12-maandenrapportage jaaractieplan worden in de openbare bijeenkomst unaniem bekrachtigd.

10. 5.3

De wijkraad heeft een verzoek ontvangen om een gezamenlijk advies van wijkraad Bloemhof te ondersteunen. De wijkraad is geen voorstander om het advies te ondersteunen. Met een stem voor, 6 stemmen tegen, besluit de wijkraad het advies niet te tekenen. Het besluit wordt gecommuniceerd met de wijkraadcoördinator van wijkraad Bloemhof.

De bijeenkomst eindigt om 20.18. Hierna volgt een informeel besloten deel.