Wijkraad Hoogvliet (formeel)

woensdag 1 november 2023

Zevensprong, Mosoelstraat 20

Patrica Keijzer

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 1 november 202312.00 uur per mail doorgeven via r.kors@rotterdam.nl.

Mevr. Prisca de Palm is geïnstalleerd als wijkraadslid voor Hoogvliet. Succes!

Dhr. Mellegers heeft een mededeling aan het einde van de vergadering.

Dhr. J. Koopmans spreekt in over 'windturbines' Brielse Maasdijk en verzoekt de wijkraad betrokken en kritisch te blijven over de plaatsing van winturbines met invloed op leefomgeving Hoogvliet. Dit geldt ook voor windturbines Beneluxplein. Leden van de wijkraad zijn betrokken in de klankbordgroep(en).

Dhr. Storm: Vraagt of er iets gedaan is met punt over maaibeleid.

Afgezien van van dit punt zijn alle wijkraadsleden akkoord.

Het kwartaalblad is online, op Facebook, en is 'overal' in de wijk rondgebracht. De folder met wijkraadsleden is ook beschikbaar. Het lijstje met uitgifte punten is er en belangrijk te monitoren dat het kwartaalblad overal ligt en meegenomen/gelezen wordt.

Betrokken wijkraadsleden geven een korte presentatie/terugkoppeling van de gesprekken en hoogtepunten van 'hun tafel onderwerp'. Mede op basis van de samenvatting die de voorzitter heeft gemaakt van de reacties aan de tafels.

Hoe omgaan met resterend budget 2023? Er wordt door dhr. Mellegers en mevr. Fontijn een 'kerstplan' gemaakt.

- Robert: ondergrondse containers Kulk: wanneer onder de grond?
    - Robert: Informatie bord gemeente/BI's: hoe lang staat daar iets op, wat zijn de regels?
    - Witte kalksteen (?) moskee..
    - RET bushokje in Meeuwenplaat: allang geen busroute meer. Wie aanspreken? > RET direct