Wijkraad Vreewijk (formeel)

dinsdag 9 augustus 2022

De Brink, Dreef 71, 3075 HA Rotterdam

Pieter Boshuizen

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 08-08-2022 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedfeijenoord@rotterdam.nl.

Aanwezig:
    Pieter Boshuizen (voorzitter)
    Johan Brinkman
    John van Bruggen
    Shieneey Harinandansingh
    Perry de Snoo
    Minousch Veerman

Ook aanwezig: Paul Hulsebosch (wijkraadcoördinator)

Aantal bezoekers: 14

Agenda vastgesteld, met toevoeging van de punten 5.f, 5.g en 5.h

5.f Resto vanHarte
    5.g Dag van Vreewijk
    5.h Rol wijkraad bij bewonersinitiatieven

Inspreekrecht bewoners

Wijkraad besluit binnen drie weken terugkoppeling te geven aan bewoners rondom voetbalkooi Mare.

Bewoners klagen over geluidsoverlast van bezoekers voetbalkooi. Overlast vindt al jaren plaats

Wijkraad neemt de ideeën van de bewoner mee in de afwegingen bij het opstellen van het wijkakkoord.

Bewoner geeft aan dat het groen in de wijk uitdroogt. Ze pleit voor het gebruik van trekkers en regentonnen om de bewatering van het groen te verbeteren. Ook stelt zij dat de losse plantenbakken verwijderd zouden kunnen worden.

Wijkraad zoekt uit hoe communicatie verloopt rond evenementen onder luchtbrug.

Er worden evenementen georganiseerd op de luchtbrug op de grens van Vreewijk en Hillesluis die zorgen voor geluidsoverlast. Bewoners geven aan dat zij vooraf niet geïnformeerd worden over de evenementen die daar plaatsvinden.

Besluitenlijst formeel overleg dd. 12 juli 2022 vastgesteld, met aantekening dat Johan Brinkman de rol wijkraad bij bewonersinitiatieven nader aan de orde wil stellen. Dit onderwerp als punt 5.h toegevoegd aan de agenda van deze vergadering (van 9 augustus 2022).

- Wijkraad adviseert om het bedrag dat resteert van de eerste stemronde voor bewonersinitiatieven boven € 2500,- toe te wijzen aan het beschikbare budget voor bewonersinitiatieven onder € 2500,-.
    - Wijkraad adviseert om ook het bedrag dat mogelijk resteert van de tweede stemronde voor bewonersinitiatieven boven € 2500,- toe te wijzen aan het beschikbare budget voor bewonersinitiatieven onder € 2500,-.

Wijkraad roept bewoners op om klachten over het zomerprogramma SOL te melden bij wijkraadleden Johan Brinkman, Shieneey Harinandansingh of Perry de Snoo.

Wijkraad organiseert bijeenkomst met SOL en andere organisaties in de wijk die activiteiten organiseren, met als doel om de agenda's te bundelen en op elkaar af te stemmen.

SOL gaat vervolgens de agenda/lijst met gezamenlijke activiteiten beheren.

Wijkraad kaart slechte verlichting bij Vossepad 23 en 25 opnieuw aan bij Havensteder.

Wegens vakantie betrokkene is hier nog geen actie op ondernomen.

Betrokkene is ziek. Actiepunt loopt nog.

16. 5.f

Actiepunt loopt nog.

17. 5.g

Datum Dag van Vreewijk wordt zeer waarschijnlijk 24 september 2022. Aanvraag vergunning loopt nog. Geïnteresseerden kunnen de organisatie benaderen via dagvanvreewijk@gmail.com.

18. 5.h
    Rol wijkraad bij bewonersinitiatieven

Minousch Veerman geeft aan namens de wijkraad bij het gesprek te willen zijn. Voorzitter Pieter Boshuizen vraagt per mail na welk wijkraadlid nog meer bij het gesprek wil zijn.