Wijkraad Cool-Scheepvaartkwartier-Stadsdriehoek (formeel)

dinsdag 22 augustus 2023

CitizenM, meetingroom 5, Gelderseplein 50

Renske Wienen

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 22 augustus2022 tot 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedcentrum@rotterdam.nl.

Uitzending

Edson Olf is afwezig

Conform vastgesteld

Inspreekrecht bewoners

Gezelligheid is 1 van de vijf doelen uit het wijkakkoord dat onlangs door de wijkraad is vastgesteld.
    Alle wensen en acties rondom onze thema's vind u op 010home.nl

Aanwezig is de projectleider. Hoe verloopt de voortgang van de pilot?

Besluiten

Pilot loopt tot 15 oktober. Bureau wordt nu gezocht om voor eind van het jaar de beantwoording van de motie gereed te kunnen hebben.

Misschien andere horeca gebieden als dat uit de pilot komt. Dus volgend jaar wanneer mogelijk in de praktijk brengen.

Suggestie om een wandeling te maken met ervaringsdeskundigen/bewoners om het op een drukke avond te testen.

Wijkraad geeft punten mee:

Nudging. Zoals verboden voor rolstoelen
    Hoe wordt markering ingevuld op een vrijdagavond

Hoe gaat de handhaving. Er worden waarschuwingen uitgedeeld.

De wijkraad geeft een voortgang.

Besluiten

26 september is er een vergadering om gezamenlijk eigenschap te krijgen.
    Deel 1 is vooral Schoon en Heel en veilig.
    En er loopt een pilot geluidsoverlast. Er wordt uitgezocht hoe er gemeten kan worden. Er is een overzichtskaart waar bewoners meeste overlast ervaren.

Wijkraad gaat achter plan aan om sensoren te realiseren. Blijven er bovenop zitten.

Bewoners spreken in over voetballen in de Koestraat/Nieuwe Haven en de overlast die het veroorzaakt. Graag een oplossing die ook voor de kinderen helpt.

Wijkraad gaat aandacht vragen bij diverse partijen voor overlast spelende kinderen die recht doet aan allemaal. Eventueel meenemen in nieuw Jaaractieplan

Stichting Rust in de Reuring heeft een nieuwe route ontwikkeld langs verschillende plekken in Rotterdam, waar je ondanks de drukte van de stad toch even tot rust kan komen.
    De initiatiefnemer is aanwezig om ea toe te lichten.

De wijkraad omarmt dit initiatief.

De wijkraad vraagt een vrijwilliger voor het wijkorgaan. Liefst iemand die als vice voorzitter wil fungeren. Ze zijn voornamelijk actief in huis van de wijk Kipstraat.

De wijkraad zal een avond organiseren om wensen op te halen voor het nieuwe jaaractieplan. Op deze avond zijn al een aantal wensen geformuleerd.
    De wijkraad zal een planning maken hiervoor.

Besluiten

23 september is het groenfestival en burendag.

De wijkraad ondersteund een groep bewoners rondom Pompenburg en bouw RISE met inzicht verschaffen over hun rechten.

Er is een inspreekmoment over armoede.
    Wijkraad zal het volgen.