Wijkraad Heijplaat (formeel)

donderdag 25 mei 2023

De Huiskamer 2.0, Heysekade 1 in Heijplaat

Jeffrey Kruis

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 24 mei 2023 12.00 uur per mail doorgeven via e.wolvers@rotterdam.nl.

Opening

Jo Dohmen deelt mee dat er 17 juni een open dag is bij Franklin Offshore

Vastgesteld

Bewoner heeft 2 vragen

1. Op de Waalhaven staan regelmatig vrachtwagens vast. Kan er een bord verboden te stoppen komen?
      Jeffrey Kruis geeft aan dat het op de agenda komt van mobiliteit, waarschijnlijk volgende maand.

2. Het fietsveer gaat niet meer in het weekend. Nu is het echt een boot geworden voor enkel studenten.
      Jeffrey Kruis geeft aan dat in het wijkakkoord een fatsoenlijke waterverbinding als punt is opgenomen

Bewoner: De publicatie van het wijkakkoord staat online, maar pagina 20 moest aangepast worden. Dit is tot op heden niet gebeurd. De wijkmanager zal het laten aanpassen

Punt 3: toestemming tot snoeien hebben ze wel gekregen, maar zonder vergunning.

Vastgesteld

Bijgaand de 4 maandrapportage van het jaaractieplan 2023 (onderdeel van het wijkakkoord). Enkele acties zijn wit (nog niet uitvoerbaar) gelaten omdat hiervoor nog geen (volledig) budget is. Zodra duidelijk is welke extra budgetten na de voorjaarsretraite door het gemeentebestuur beschikbaar worden gesteld, zal de rapportage worden aangepast. Dit zal te zien zijn bij de 8 maandrapportage na de zomer.

Victor Nagtegaal geeft een toelichting. Er komt een uitnodiging voor 6 juli ten behoeve van punt 1 Woonbron

Bewonersinitiatieven:

Jeffrey heeft 1 opmerking op de reactie over het budget van 50.000 euro op Kleine Kernen. Ook Heijplaat wil dat budget aanvragen. Heijplaat mag men niet vergeten. Jeffrey stelt voor een brief op te stellen. Hij zal dat per mail rond doen gaan aan de rest. Wijkraadcoordinator Edith Wolvers kan het erna verzenden

Lysandra Thomas geeft een terugkoppeling van 13 mei: de Leernetwerkbijeenkomst Wijk aan Zet in het Zuidpleintheater

Jeffrey heeft nog een korte mededeling. Gisteravond stond het bezoek op de planning aan Condor. Er was sprake van miscommunicatie en de heer Moerkerken stuurt een nieuwe datum.