Wijkraad Overschie (formeel)

maandag 31 oktober 2022

De Fabriek, Burgemeester Bosstraat 46

Jeroen van der Steen

Als u wilt inspreken kunt u dit uiterlijk 31 oktober 2022 tot 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedOverschie@rotterdam.nl.

Vaststelling agenda

Safa Sodirjo is formeel beëdigd.

Inspreekrecht bewoners

Data akkoord bevonden.
    Qua locaties: Ahoy wordt Schieruiters en Jeroen mailt een nieuw concept, ter besluitvorming en vastlegging.

De brief wordt door Jeroen van der Steen verder aangescherpt (o.a. bewonersinitiatieven, hersteltijd en planning). Vastlegging verdere besluitvorming van deze reactiebrief via de mail voor 4 november.

- Drukken flyer
    - Social media
    - MijnRotterdam

Flyer:
    Wijkraadsleden sturen (via Roelant) aan Arthur de foto's voor de flyer, zodat de flyer, samen met de groepsfoto, gedrukt kan worden.

Social media:
    Jeroen maak een Facebook pagina aan en Hannagnes een Twitter en Instagram pagina.

MijnRotterdam:
    Ieder wijkraadslid maakt met een wijkraadsaccount een profiel aan en in november zal de wijkraad hier inhoudelijk op ingaan.

Ongenoegen omtrent het feit dat de wijkraad pas een reactie heeft gekregen op het ongevraagde advies ruim nadat de raadsbrief al verzonden was, is uitvoerig besproken en reeds teruggekoppeld. Eventueel kan de wijkraad inspreken tijdens de commissievergadering.

Wijkmanager haalt de nieuwste informatie nog op en zal dit verspreiden binnen de wijkraad. Ook zal er een planning gedeeld worden met de wijkraad om voor 1 december voldoende sessies met de wijkraad te hebben, die bijdrage aan een juiste input voor het concept jaaractieplan. De wijkraadcoördinator zal hier zelf niet bij aansluiten.

De gekozen initiatieven zijn winterkost, sfeer tijdens de donkere dagen en farmsessies.

Dit is op woensdag 7 december.

Locatie informele bijeenkomst november de Halte

Hannagnes zal indien mogelijk Sinterklaas welkom heten om 11 uur in de Grote kerk (12 november), Jeroen zal dit terugkoppelen.

Jeroen zal aansluiten bij de tram sessie namens de wijkraad.