Wijkraad Overschie (formeel)

maandag 24 april 2023

Tuinieren voor Ouderen (Achterdijk 2A)

Jeroen van der Steen

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 24 april 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedOverschie@rotterdam.nl.

Wijkraadslid Hannagnes Faber is afwezig.

Vastgesteld

Inspreekrecht bewoners

Mevr. Ganeshie heeft nog een vervolggesprek met betrokken ambtenaren en de wijkraad zal nagaan of de wijkregisseur een terugkoppeling willen geven.

Mevr. van Nielen m.b.t. video wijkraad m.b.t. terugkoppeling

Bewoners geven aan dat de problemen van onderhuur in Overschie enorm zijn gestegen, nu omliggende wijken wel vallen onder de opkoopbescherming. De wijkraad zal een ongevraagd advies naar het college schrijven, waarin de zorgen van diverse bewoners worden gedeeld. Daarnaast zal Jeroen van der Steen de contactgegevens van de overlastcoördinator delen.

Met 6/6 stemmen is Jeroen van der Steen herkozen als voorzitter.

- Maandag 25.09 moet 26.09 worden
    - Locatie december zal Ahoy worden i.p.v. de Lugt, welke al in juni staat.
    Verder akkoord bevonden.

Akkoord bevonden, de wijkraadcoördinator zal het advies laten versturen.

- Er komt een werkgroep met Roelant Siekman, Latif Lati en (mogelijk) Hannagnes Faber (zelf afwezig gedurende dit besluit).
    - De wijkraad gaat akkoord met het maken van een placemat door mevr. Nicole Broeders.
    - De wijkraad gaat akkoord met het maken van een filmpje hier volgen nog meerdere offertes van voor er een besluit komt.

Geen punten ter bespreking.

Jeroen van der Steen zal contact opnemen met de ondernemer van de avondwinkel, alvorens er een terugkoppeling gegeven kan worden op het gevraagde advies. Komt ter besluitvorming op de agenda van de informele bijeenkomst op 8 mei.

Bewonersinitiatieven

Mijn Rotterdam: de wijkraadsleden gaan checken wat er wel en niet werkt op dit digitale platform, zodat de wijkraadscoördinator dit kan nagaan.

4mei: alles is helder m.b.t. de herdenking en de taken van de wijkraadsleden.