Wijkraad Pendrecht-Zuidwijk (formeel)

woensdag 25 januari 2023

Huis van de wijk Het Middelpunt - Slinge 250, 3085 EX Rotterdam

L.C. Werleman

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk woensdag 25 januari 2023 12:00 uur per mail doorgeven via GebiedCharlois@rotterdam.nl

Agenda documenten

Geen Besluit.

Voorzitter: Mevrouw Liesbeth Werleman
    Aanwezig:
    Enes Sahin, Isabelle de Jong, Riet Velders, Giovani Rijna en Ozlem Karagulle
    De voorzitter opent de vergadering en heet iedereen welkom.
    Mevrouw Zeliha Kumru en de Ben Aafjes zijn met kennisgeving afwezig
    De wijkraadscoördinator mevrouw Willeke Nagel is vandaag afwezig en wordt vervangen door de wijkmanager Ronald Bijnaar.

Mevrouw de Jong wordt vandaag officieel geïnstalleerd als wijkraadslid door de voorzitter.
    De wijkraad Pendrecht-Zuidwijk is vanaf vandaag weer compleet en bestaat dus uit zeven leden.

Agenda wordt vastgesteld.

Er wordt een extra punt aan de agenda toegevoegd.
    Punt 8: vragen van de wijkraadscoördinator aan de Wijkraad.

Inspreekrecht bewoners

Mevrouw Riet Velders zal namen de wijkraad met de heer Ruud Willems meegaan naar het gesprek.

De heer Ruud Willems spreekt in:
    Verdwijnen van het uitgiftepunt van de voedselbank Credo Kerk
    Hij vraagt aan de wijkraad als iemand met hem mee wil gaan om te praten met de leiding van de Voedselbank. Om te kijken hoe de centrale uitgifte beter georganiseerd kan worden voor de bewoners van Pendrecht-Zuidwijk. .

besluitenlijst d.d. 30 november 2022
    Wordt conform goedgekeurd met dank aan de notulist.

De wijkraad komt de volgende formele vergadering 22 februari 2023 met twee datuma.

Meet & Greet (2x afspraak in het Wijkakkoord opgenomen wanneer gaan deze plaatsvinden.

Tijdspad Wijkakkoord
    De wijkmanager geeft het tijdspad van het proces van het wijkakkoord aan. (Zie Bijlage 1).

22 februari 2023 zal SO aanschuiven tijdens de formele wijkraadsvergadering. Voorafgaand aan dit bezoek zal een voorgesprek gepland worden.

Drie bewoners, twee wijkraadsleden Enes Sahin en Ozlem Karagulle en een afgevaardigde van Stadsontwikkeling afdeling Mobiliteit gaan binnen kort met elkaar in gesprek om te praten over de invoering van betaald parkeren en de parkeeroverlast in de wijk.

13. 7.a.1
    3 bewoners, 2 wijkraadsleden: Enes Sahin en Ozlem Karagulle, Afgevaardigde van Stadsontwikkeling Mobiliteit
  14. 7.a.2
    22 februari 2023 volgende formele overleg aansluiting van Afgevaardigde van Stadsontwikkeling Mobiliteit

Geen besluit.

De wijkmanager geeft proces van de bewonersinitiatieven 2023 zoals deze is vastgesteld tot eind maart 2023 weer. (Zie Bijlage 2)

Geen besluit.

De zeven kleine lopende bewonersinitiatieven worden voorgelegd aan de wijkraad.

Carina de Vos vraagt waarom zij nu bij het Huis van de Wijk alleen nog vrijwillig Nederlandse taal mag geven aan mensen met een uitkering. Ozlem gaat dit uitzoeken en koppelt terug.

Mevrouw Riet Velders geeft aan dat ze voorlopig geen nieuws heeft over de komst van de Windmolens in het gebied
    De heer Niels van de Hoeve vraagt als de bewegwijzering van de 30 km in Pendrecht beter aangegeven kan worden.
    Er wordt gevraagd wat er gedaan kan worden aan overlast gevende motorgeluiden in de wijk
    De wijkmanager vraagt na waar en wanneer de SID op de krabbedijk geplaatst gaat worden. De hangt van begin 2023 als het goed is ter hoogte van de basisschool.

Geen besluit.

De voorzitter sluit de vergadering en bedankt iedereen voor zijn of haar inbreng.