Wijkraad Beverwaard (formeel)

maandag 12 december 2022

IJsselburgh, Schinnenbaan 130

Broer

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 12 december 2022 12.00 uur per mail doorgeven via r.brons1@rotterdam.nl.

acties:
    kerstboominzameling - 6 januari tussen 10.00 en 13.00 uur. wie is erbij

agenda:
    maandag 23 januari - wethouder Versnel en Marco Pastors over NPRZ bij wijkraad Beverwaard
    di 7 maart, 16.00 uur  - bezoek wethouder Simons aan wijkraad Beverwaard (ov)

uitnodigingen

afwezig, Ashis, Engracia en Latoya

- de agenda wordt conform voorstel vastgesteld

Inspreekrecht bewoners - nog geen insprekers gemeld

NB: Beverwaard gaat met zomerreces, schema moet hierop nog aangepast worden
    NB: 22 mei wordt vervangen door 29 mei
    NB: wil wijkraad vergaderen in IJsselburgh of elders?
    NB: met de wijkraad worden de vergaderingen thematisch ingekleurd in januari

- wijkraad heeft reces van 8 juli - 20 augustus
    - nabrander: 10 april is 2e paasdag, verplaatsen naar 3 april?

ter bespreking

het jaaractieplan is ingediend (zie bijlage). de deadlines voor de overige delen van het wijkakkoord zijn nog niet definitief maar de verwachting is dat in januari de wijkvisie aangeleverd moet worden en in maart het gehele wijkakkoord.
    Zeewaardig is ondertussen bezig met de visualisaties van het jaaractieplan. Deze worden in de laatste informele vergadering aan de wijkraad voorgelegd.
    Dus: het wordt vervolgd

- de wijkraad wil een evaluatie van het proces
    - de wijkraad wil samenwerking met andere wijkraden verkennen

- de wijkraad besluit tot een digitale kerstkaart

Hoi Rita,
    Nog even kort info op de mail voor de wijkraad Beverwaard over speeltuinvereniging Stormpolder.

• N.a.v. het bericht van de speeltuin op facebook plaatst Ronald Schouten ook een stukje in de wijkkrant. Vooral bedanken, terugblikken op de mooie jaren en tenslotte hoe nu verder.
    • In de week van 19 december willen we nog een bericht plaatsen om vrijwilligers te werven voor nieuw bestuur. Dit kan op likejewijk en beverwaardigheden.
    • Voor de kerstvakantie is de sleuteloverdracht van het huidige bestuur naar de BSW. De BSW is momenteel druk bezig met activiteitenprogramma voor de kerstvakantie.
    • Vrijwilligers kunnen zich aanmelden bij de BSW. Vervolgens willen we samen met een (afvaardiging) vd wijkraad het verdere proces rondom het vormen van het nieuwe bestuur vorm geven. Staat de wijkraad hier voor open? Wellicht kan ik samen met de directeur van de BSW in januari een keer aansluiten bij een vergadering.
    • Het bestuur wordt ondersteund (vanuit de BSW) met de verdere afhandeling van o.a. de schulden, opheffen bestuur, etc.
      Heb je zo voldoende?
      Als je vragen hebt dan hoor ik het graag.
      Met vriendelijke groet,

Marloes Szegedi
    Gebiedsadviseur IJsselmonde

- de wijkraad neemt kennis van de stappen die gezet worden naar een nieuw bestuur voor de Stormpolder en een goede toekomst.
    - wijkraad kijkt uit naar het gesprek met BSW dat in januari gepland zal worden
    - de wijkraad heeft een vraag of de kinderopvang kan blijven - zie actie

- de wijkraad neemt kennis van de nieuwe voorlopige regeling

- moet de wijkraad wat vinden van het vertrek van instellingen uit de focus?