Wijkraad Beverwaard (formeel)

maandag 17 oktober 2022

IJsselburgh, Schinnenbaan 130

Broer

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 17 oktober 2022 12.00 uur per mail doorgeven via r.brons1@rotterdam.nl.

- 18 november, college komt naar Beverwaard
    - koningsdag Rotterdam, plan voor maken?

- afwezig: Leonard en Ashis
    - 18 november: college naar Beverwaard, wijkraad wil vooraan in programma en niet als laatste onderdeel
    - op 10 november is er een wandeling met SOL (Marja)

Vaststelling agenda
    Inspreekrecht bewoners - nog geen insprekers gemeld

De gemeenteraad heeft de wijkraden gevraagd om een advies met betrekking tot het evenementenbeleid. In de brief staan enkele vragen opgenomen waar een antwoord op gegeven kan worden, Dit is mogelijk ook een goed moment om aandacht te schenken aan de wijze waarop vergunningen worden verleend voor kleine (bewoners) initiatieven en de kosten die vooraf betaald dienen te worden. Het gevraagd advies dient uiterlijk 4 november te zijn toegestuurd.

- de wijkraad gaat zich richten op proces van vergunningen (te gecompliceerd) van kleine evenementen, vooraf betalen en de meerwaarde van evenementen als halloween en de kerstparade voor beverwaard. De wijkraad vertrouwt op de steunt van de gemeenteraad om deze lokale initiatieven de komende jaren volhartig te blijven steunen
    - Marja schrijft concept advies

De Veldacademie probeert een beeld te krijgen van bijzondere plekken en personen in Beverwaard. Zij houden enquetes en doen ook een workshop met de wijkraad om deze plekken en mensen in beeld te krijgen. De bevindingen zijn eind oktober in concept beschikbaar. De workshop wordt uitgevoerd onder leiding van Eschwin Loos

In de vorige informele wijkraad is er ingestemd met het voorstel om een participatiemuur te maken met thema's en subonderwerpen. In november wordt deze op verschillende locaties opgesteld om bewoners te vragen welke thema's en onderwerpen zij belangrijk vinden en uit te nodigen hun stickers te plakken bij deze onderwerpen. Inmiddels heeft een werkgroepje deze thema's en onderwerpen uitgewerkt en gedeeld met de wijkraad. Het idee is dat het proces begeleid wordt door zeewaardig die ook de wijkraadsleden inhoudelijk zullen bijstaan. Op deze manier heeft de wijkraad de handen vrij om met bewoners in gesprek te gaan, de thema's te prioriteren en de teksten aan te leveren voor het wijkakkoord.
    De wijkraad betaalt de muur en daarnaast is er nog budget voor like je wijk (offerte via Aad), een huis aan huis nieuwsbrief, een flyer en een in huis presentatie.
    het werk van Zeewaardig komt uit het budget van de wijkmanager (Bert).

Data  voor interviews: 8/9/15/16/17 november, 45 minuten per wijkraadslid
    Datum voor koppeling resultaten aan ideeën wijkraad: maandag 28 november (informele vergadering)

- de wijkraad gaat akkoord met offerte Like je wijk
    - de wijkraad gaat akkoord met offerte zeewaardig en het verdiepingsproces in januari (met twijfel hierover van Resul)