Wijkraad Het Lage Land, Prinsenland en ’s Gravenland (formeel)

Formele bijeenkomst wijkraad LLPG

donderdag 6 juli 2023

Het Palet

H.M. Davids

Als u wilt inspreken kunt u dit tot uiterlijk 6 juli 2023 12.00 uur per mail doorgeven via gebiedprinsalexander@rotterdam.nl.

De bijeenkomst start 20.00uur.

Aanwezig: Ron Davids, At Polhuis, Jan-Willem Prakke, Annemoon Wanders, Paul Whitehouse.
    Afwezig: Janine Kallenbach, Jan-Dirk Wildeboer.

De agenda wordt unaniem vastgesteld, cf. voorstel.

Er zijn geen insprekers aangemeld, wel is mevr. Karin Treffers, lid van de Brede Raad aanwezig.
    Mevrouw vertelt over de Brede Raad en de activiteit en de onderwerpen die ze voor haar rekening neemt.

Ter bespreking en besluitvorming
  5. 4.1

De voorzitter geeft een korte toelichting over de procedure zienswijze t.a.v. Oostflank. De wijkraad is voornemens om een zienswijze in te dienen. De wijkraadsleden geven hun overwegingen t.a.v. het concept.
    At Polhuis wil graag een toevoeging over het versterken van de groene karakter.
    Jan-Willem Prakke zou graag een andere formulering t.a.v. de tram willen zien. Ook de relatie tussen De Venhoeve en de sportvelden moet duidelijk zijn. Hij vindt ook dat de paragraaf over de golfbaan niet aan de orde kan zijn, want het staat buiten de grenzen van de wijk.
    Paul Whitehouse heeft een opmerking t.a.v. de participatie, hij zou graag willen zien dat de wijkraad eerder geïnformeerd zou moeten worden.
    De wijkraad bespreekt de verschillende invalshoeken.
    De voorzitter past het concept aan en stuurt het naar de wijkraadsleden.

6. 4.2

De wijkraad bespreekt het concept ongevraagd advies Levendige Rivieroevers.
    De wijkraad pleit ervoor om het belang van de rivieroevers voor de bewoners in de wijk te benadrukken. Daarom is bereikbaarheid en een goede verbinding van cruciaal belang.
    Met deze aanpassing, wordt het advies unaniem vastgesteld. De voorzitter past het concept aan een stuurt het ter accordering naar de wijkraad.

Ter bekrachtiging
  8. 5.1

De wijkraad bekrachtigt unaniem de reactie voorjaarsnota.

De bijeenkomst eindigt om 21.08uur.